INTERCANVI A TOT RITME

Els alumnes de l’INS Ramon de la Torre continuen les seves peripècies per terres alemanyes.

El passat divendres dia cinc, van creuar el llac Bodensee en vaixell per visitar la ciutat de Constança, coneguda pel seu famós concili del anys 1414 – 1418, o bé per ser-hi originari el Comte de Zeppelin, el creador dels dirigibles, entre altres fets destacables. Obviament tota visita cultural necessita temps lliure per poder gaudir del lloc.

Aquest dilluns dia 8, els alumnes d’intercanvi van començar el dia fent una excursió pel bosc, per tal d’arribar a Affenberg, que traduït, vol dir la muntanya del micos, on van poder observar un paratge natural amb cigonyes, cèrvols i obviament primats. Els alumnes van poder observar com viuen aquest animals en llibertat, i donar-los menjar, això sí, acomplint unes estrictes normes de seguretat..

El següent punt del programa va ser Salem, en aquest poble vam ser convidats a visitar una escola privada internacional i internat, ubicada en el que antigament havia estat un castell i un monestir. El director ens va donar la benvinguda i un alumne mallorquí, anomenat Leo, ens va fer d’amfitrió i guia per tot el recinte. Moltes gràcies Leo, ho vas fer molt bé!

Aquest dimarts dia 9 ha estat el torn de visitar l’església barroca de Birnau, malauradament la boira ens ha impedit gaudir de les vistes del seu mirador, però al mal temps bona cara, i hem continuat fent una Wanderung, caminada, per una reserva natural al llarg del llac, fins arribar al museu del neolític Pfahlbauten
Alli hem pogut passejar-nos i veure com era la vida en un poblat construït sobre el llac en aquella època.