GRANJA ESCOLA CORRAL DE NERI

L’educació en valors i la intel·ligència emocional són elements bàsics en el creixement personal. Una de les fites de l’Institut Ramon de la Torre és formar als nostres alumnes en aquests dos eixos tant importants per la vida dels nostres alumnes i per tota la societat.
La realització de sortides de convivència són importants per afavorir la coneixença i el respecte entre l’alumnat i fer-ho fora de l’aula del grup classe promou la bona relació entre els companys i les companyes, i aprenen a relacionar-se amb l’entorn.
En aquesta ocasió, els alumnes de 1r d’ESO van poder gaudir d’un dia de convivència a La Granja-Escola Corral de Neri del Catllar, un antic Corral d’ovelles del segle XVIII. Compartir un dia al bell mig del bosc i en plena natura, ofereix la possibilitat d’interactuar amb els animals i la natura amb els 5 sentits.
El que han traballat els nostres alumnes en aquesta sortida és variat:
·   Activitats de lideratge amb el cavall en les que els alumnes aprenen a confiar en ells mateixos i en els que els envolten. Treballen la valentia i la superació personal.
·   Superar les pors que ens paralitzen acompanyats dels cavalls.Connectar amb la natura per connectar amb ells mateixos, lluny de les noves tecnologies i potenciant la seva consciència emocional
·     Entrenar habilitats socials aprenent a relacionar-se i gestionar amb els companys i companyes aprenent a buscar recursos i veure que entre tots tot és més fàcil.

Rehab – 1r B: VA SER UN DIA DE CONNEXIÓ!!

El dia 21 de febrer vam anar d’excursió al Catllar, a una granja. Ens ho vam passar molt bé i va ser una experiència inoblidable. Vam fer moltes activitats per conèixens i unir-nos més. Primer vam practicar la comunicació i el treball en equip fent dues activitats. La primera activitat consistia a lligar-nos els peus i caminar en grups de 4 i 5 persones. També vam fer una altra activitat que en va agradar molt que consistia a posar unes regnes al cavall sense veure res amb l’ajuda d’un altre company que no tenia els ulls tancats i li explicava com fer-ho sense tocar al company.

També vam fer altres activitats amb els cavalls més grans. Amb aquests cavalls hem après a fer silenci, que ens costa molt, i a confiar amb els companys.

Finalment per relaxar-nos vam escoltar música i vam observar els cavalls.