El projecte europeu “BeEcos. Bringing up new eco scientist” dins de l’Erasmus+ ha arribat a la seva fi

Després de 2 anys de feina i 4 intercanvis , el projecte de l’Erasmus + “BeEcos. Bringing up new eco scientist” ha realitzat la seva última reunió. Els professors de Beaune ( França), Trikala (Grècia), Tryavna (Bulgària) i Parma (Itàlia) van retornar a Torredembarra el passat dijous i divendres per tal de cloure els 2 anys del projecte.

Abans de començar a treballar, la comitiva de professors europeus van ser rebuts per la directora del centre, que els va agrair la gran tasca feta. Tot seguit els alumnes de l’Institut Ramon de la Torre que van participar a l’intercanvi de Parma , van presentar als professors els resultats obtinguts d’un qüestionari sobre el reciclatge a les llars i a l’escola i que van respondre alumnes dels 5 centres participants.

Després, tots ells, alumnes i professors, van ser rebuts a l’ajuntament de Torredembarra per les autoritats, el regidor d’educació i el senyor alcalde. Tots el alumnes participants van explicar les seves experiències als diferents països en català i en anglès. El senyor alcalde va agrair l’oportunitat que havien donat als alumnes del municipi i va voler subratllar la importància de continuar treballant sobre el reciclatge, ja que és un problema que ja ens afecta i que cal que les noves generacions siguin portadores de noves pràctiques.
El divendres van ser rebuts pel director territorial d’Educació de Tarragona Jean- Marc Segarra. Qui també va voler insistir de la importància d’aquests projectes d’intercanvi i descobriment de noves cultures entre el jovent, perquè aquest trenqui les fronteres i les barreres que s’estan creant altra vegada a Europa, i que a través del projecte la joventut pot crear una Europa lliure dels problemes que ens afrontem actualment. Cada país va poder compartir les sensacions i experiències del projecte i després van realitzar una visita a la planta de tractament d’aigües del consorci d’aigua de Tarragona a l’Ampolla. I seguidament van poder gaudir d’un bon plat d’arròs típic de la zona que van visitar, el delta de l’Ebre.
Anteriorment, hem comentat que “BeEcos. Bringing up new eco scientist” arriba a la seva fi, però cal destacar que n’estem segurs que no és cert, ja que els centres participants hi continuaran treballant i implementaran allò que han après d’altres països. A més a més, els alumnes també podran dur a terme al llarg de tota la seva vida els coneixements adquirits en aquest projecte que de ben segur serà un bon record que els acompanyarà per sempre.