PREMIATS DE LA PARAULA AMAGADA I EL MATENIGMA

El dia 11 de juny es van fer l’entrega  de premis  dels concursos (FOTOS)   La paraula amagada  i matenigma que s’ha dut a terme setmanalment  durant el tercer trimestre.
En el concurs lingüístic ( la paraula amagada) en la categoria alumnat,  va estar molt renyida entre els alumnes de 1r d’ESOi  2n de Bat. Però finalment, es va proclamar guanyadora una alumna de 1r d’ESO  , la Maria Huguet, i ens ha explicat  que La Paraula Amagada ha estat molt divertida perquè he hagut d’investigar. Algunes eren difícils i altres fàcils. Crec que haurien de fer-se categories per cursos.”
En la categoria de professorat i Pas, encara va ser més difícil tenir un guanyador/a fins al final, ja que hi havia un empat i va ser el mateix dia 11 de juny  que s’havia de desempatar. Però un imprevist va impedir que la Mercè Sallas pogués assistir, així que el premi  va ser per al professor Francesc Serra , que ens ha comentat  que “ Jugar amb les paraules és una activitat que sempre m’ha agradat, el semantisme, és un “esport” molt practicat per exemple a la redacció d’esports de RAC-1, i puc afirmar que en sóc un seguidor fidel. Els jocs semàntics, que caragolen el significat dels mots, o els fonètics, que juguen amb la pronuncia i el so de les paraules, serveixen per a mantenir la ment activa i desperten les relacions lògiques d’idees i conceptes; per aquest motiu penso que aquesta iniciativa és una manera lúdica amb la qual l’alumnat pot millorar el seu vocabulari i a la vegada l’ortografia. I no només l’alumnat, ja que algunes paraules de la setmana, m’han fet millorar el meu vocabulari en català, castellà i anglès.”
En el concurs matemàtic, el Matenigma els guanyadors van ser en la categoria alumnat  Jordi Boltà (2n AFI) i en la categoria  professorat i PAS  la millor puntuació la va obtenir l’ Anna Carceller.
En Jordi Boltà ens escriu:
“He rebut el diploma de guanyador de del matenigma en la categoria d’alumnes d’aquest curs, que ha estat recompensat amb 30€. M’acompanyava a la categoria de professors i PAS l’Anna, administrativa de l’Institut.

Sempre m’han agradat els enigmes, més els matemàtics que els lògics, però feia molt anys que no en feia cap. Molts vol dir molts, més de l’edat que teniu alguns de vosaltres. En veure el primer enigma, i encertar-lo ràpidament, em vaig animar a participar-hi, seria una manera de distreure’m al viatge de tren de cada dilluns.

He de reconèixer que el primer enigma va ser un ganxo, però que d’altres de posteriors em van dur més feina de la que em pensava. Però m’he divertit molt.

Us animo a concursar el proper curs, no només pel premi, que està molt bé, sinó també per trencar-vos una mica el cap, comentar raonaments amb els companys un cop finalitzat el termini d’entrega. És curiós veure que seguint camins diferents arribareu a la mateixa conclusió.

Moltes gràcies a l’equip de professors que organitzeu el MATENIGMA. Intentaré seguir-vos l’any vinent malgrat que ja no hi podré participar.

Bon estiu a tothom!!!”

I l’acte va cloure amb unes paraules: “ Les matemàtiques les va descobrir l’home i per tant estan a l’abast de tothom. No són per a genis”
Gràcies a tots per a la participació i i esperem que aquells que no ho heu fet us animeu el proper curs.