TALLERS PROJECTE EFEC 2013- EDUCACIÓ FINANCERA

El nostre centre va sol.licitar participar en el Projecte EFEC, Educació Financera a les Escoles de Catalunya. Aquest projecte és una prova pilot a Catalunya que, durant aquest any acadèmic 2012/13, cobrirà un 10% dels centres educatius. El nombre de centres inscrits ha superat l’oferta prevista, per tant han fet una acurada selecció i ens van comunicar que el nostre centre havia estat seleccionat per participar-hi.
      L’Institut Ramon de la Torre segueix en la línea de participació en projectes innovadors, educatius i motivadors, per tal d’educar als nostres alumnes d’estratègies útils per a la vida i aconseguir ciutadans participatius i competents.
         Aquest projecte, pioner a Espanya, està impulsat i recolzat pels Departaments d’Ensenyament, i d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i de diverses entitats financeres; i coordinat per l’Institut d’Estudis Financers.
    La formació en Educació Financera en adolescents s’emmarca en les recomanacions d’organismes internacionals (OCDE, Unió Europea, etc.) per tal de dotar a la ciutadania de millors competències per gestionar els seus estalvis, despeses, inversions i decisions financeres en general, i per obtenir progressivament menors nivells d’incidències, augment de l’estalvi, evitar l’exclusió financera i el sobre endeutament.
        Professionals bancaris i financers, amb material dissenyat exclusivament per aquest projecte, impartiran durant el mes d’abril un total de 5 tallers (1 hora cadascun) per a cada grup de 4t d’ESO.
Tallers
  • Administrant els teus diners (finances personals del dia a dia i la importància de l’estalvi).
  • Finances per la vida (introducció a la planificació financera personal).
  • Els dubtes quotidians d’en Jaume (dubtes financers quotidians)
  • Endeutar-se amb seny (productes financers de crèdit i com evitar el sobreendeutament)
  • Inversió intel•ligent (característiques i maneres de seleccionar productes financers d’estalvi i inversió)
    En finalitzar la sessió es dóna a cada alumne un resum del que s’ha explicat a cada taller perquè ho portin a casa iho comentin amb les famílies.

Trobareu més informació a:www.efec.cat