DIA DE L’EDUCACIÓ FÍSICA AL CARRER

El dia 25 d’abril els alumnes del Ramon de la Torre han trencat la seva rutina a l’aula per celebrar el dia de l’Educació Física al Carrer.

Es tracta d’una jornada que pretén sensibilitzar la població sobre els beneficis de la pràctica d’activitat física. L’objectiu d’una matèria que vol donar a conèixer alternatives perquè els alumnes ocupin el seu temps de lleure de forma activa, trencant així amb el sedentarisme i intentant convertir l’activitat física en un hàbit que els ajudi a sentir-se més sans i feliços.

Jocs cooperatius amb material no convencional i la pràctica d’un esport com l’ultimate han estat les activitats amb què han gaudit els alumnes del Ramon de la Torre.

La jornada es va celebrar per primera vegada el 6 de maig de 2011 a Asturies, tot coincidint amb el Dia Mundial de l’Activitat Física. Des de llavors es celebra a tots els recons de l’Estat.

Aquest és el manifest de la jornada:

El Dia de l’Educació Física al Carrer és una jornada festiva i de convivència per mitjà de la qual volem fer visible el valor l’Educació Física. Alumnat i professorat sortim a les places, parcs i carrers dels nostres pobles, ciutats i comunitats per acostar-la a la gent i mostrar al conjunt de la societat tot allò que és i representa. L’Educació Física és una matèria que promou espais de benestar i aprenentatge mitjançant el moviment i les accions saludables, cíviques, participatives, cooperatives, inclusives, emocionals, creatives i expressives, en què l’esforç i l’autonomia esdevenen fonamentals. Per això confirmem, que tot i que la seva pell és física, motriu i corporal, la seva essència és, sens dubte, EDUCATIVA i social. Per tot això, afirmem que l’Educació Física ha de ser un component de primer ordre en aquest procés de renovació educativa i pedagògica que està vivint l’escola actualment. I per això continuarem treballant, fins a aconseguir-ne la presència com a eina valuosa de transformació i cohesió social. PER UNA EDUCACIÓ FÍSICA PER A LA VIDA! DIA DE L’EDUCACIÓ FÍSICA AL CARRER A CATALUNYA 25 d’abril de 2018 VISCA L’EDUCACIO FISICA! L’Educació Física és una eina fonamental per al desenvolupament integral i integrador dels nostres infants que reporta beneficis físics, psíquics i socials. L’Educació Física és un mitjà idoni per fomentar estils de vida actius i saludables per trencar els elevats índexs de sedentarisme i obesitat. L’Educació Física ofereix un escenari immillorable d’aprenentatge personal, social i cultural que permet construir i desenvolupar les actituds i els valors necessaris per viure i conviure en societat.