AUTORS A LES AULES

AMB ISABEL OLESTI

I “LA MUNTANYA DELSSECRETS”

El Departament de Llengua catalana i literatura ha participat en l’activitat AUTORS A LES AULES,  promoguda i patrocinada per la Institució de les Lletres Catalanes. Per aquest motiu, el passat dilluns 26 de gener ens va visitar l’escriptora Isabel Olesti, autora de la novel·la La muntanya dels secrets.

L’activitat va estar adreçada als alumnes de 4t de l’ESO i es va realitzar a la Sala d’actes  de 10 a 11h.
La temàtica del llibre és molt interessant i pot ser abordada des de molts àmbits. Conta la història de la immigració a Catalunya amb al·lusió al barraquisme de Montjuïc. Una història situada en un marc geogràfic proper en el temps i en l’espai que enganxa i vincula els nostres alumnes. Situacions de marginalitat i aplicació de mesures pedagògiques en uns centres educatius ben diferents als nostres. La muntanya dels secrets, un relat ben escrit que, sens dubte, ajuda a reflexionar als nostres alumnes perquè valorarin l’esforç que les generacions passades van fer per subsistir.