Alumnes i companys,
La societat catalana de les matemàtiques (SCM), en el seu afany per estendre el coneixement de les matemàtiques,  organitza cada any diferents concursos matemàtics com les Proves Cangur, Olimpíada Matemàtica, Marató de problemes, … Com alguns de vosaltres ja sabreu, el nostre institut participa cada curs en alguns d’aquests, sobre tot en les Proves Cangur que es celebren cada mes de març.  Des del departament de matemàtiques ens  volem sumar a  la divulgació i al foment de l’ensenyament de les matemàtiques, i és per això, que hem organitzat el nostre propi concurs matemàtic. Esperem que col·laboreu amb nosaltres i us animeu a participar-hi i així, arribar a tenir la nostra pròpia societat matemàtica Ramon de la Torre (SMRDT).
Ara us explicarem en que consistirà la SEGONA edició del concurs matemàtic que hem anomenat, MATENIGMES.
  • No cal ser un virtuós de les matemàtiques per participar-hi. Els enigmes són problemes de lògica del tipus que podeu trobar en les revistes de passatemps.
  • Cada 15 dies trobareu penjat als passadissos un “enigma” matemàtic amb 4 ó 5 opcions de respostes possibles marcades amb les lletres a); b); c); d) i e). El matenigma només tindrà una resposta correcta.
  • Hi ha dues formes possibles de fer-nos arribar quina lletra és la solució del matenigma:  Mitjançant l’aplicació del mòbil del  lector de codis QR o entrant a la pàgina web del Centre, que trobareu juntament amb el problema.
  • Hi ha dues categories de participació, una per a alumnes i una altra per a professors.
  • Al final de curs es publicaran els guanyadors i hi haurà premi per a cadascuna de les categories.
  • Aquest curs la puntuació serà de la manera següent.  Les respostes correctes rebran al primer trimestre 1 punt, al segon trimestre 2 punts i al tercer trimeste tres punts.
  • Podreu consular la classificació al web del Centre.
ANIMS I TOTHOM A PARTICIPAR-HI !!!