Alerta per fortes pluges. Actualització a les 13:30h

Benvolgudes famílies,

Haureu rebut un avís d’alarma als vostres telèfons advertint del risc de fortes pluges durant les properes dues hores. Des dels Serveis Territorials s’està elaborant un comunicat per als centres escolars. De moment, la instrucció és que s’evitin desplaçaments innecessaris. Així, mantindrem la precaució, amb l’alumnat a classe, mentre no rebem noves instruccions més precises.

Seguint les instruccions rebudes -darrera actualització-, el centre romandrà obert mentre no es rebi una instrucció contrària per part dels serveis de Protecció civil (a cada municipi els presideix l’alcaldia respectiva). S’informarà si hagués alguna novetat que afectés les classes de la tarda o de demà.

Nota de la Direcció: Convé aclarir que a Premià de Mar no ha calgut activar el Pla de Protecció Civil i que, en conseqüència, continua sent el Departament d’Educació qui estableix la pauta als centres educatius. En aquest sentit, el contacte entre Alcaldia i Direcció és directe i permanent.

L’IPM a l’Anem x + Mates

Enguany, dos  alumnes de 4t d’ESO participen en els tallers Anem x + Mates organitzats per l’APaMMs. Seran 6 sessions al Tecnocampus de Mataró en les que podran aprofundir en aspectes de les matemàtiques complementaris als del currículum oficial. Per exemple, temes d’història, relacions entre literatura i matemàtiques, jocs d’estratègia, criptografia, geometria dinàmica,… En el web oficial del projecte http://venxmas.fespm.es podeu veure alguns materials.

Nova etapa a la Biblioteca IPM i primer recull del curs

L’Ariadna Borràs és la nova bibliotecària del centre. Ella condueix l’espai tots els matins de dilluns a divendres en coordinació amb el responsable LIC del centre. L’Ariadna té experiència com a bibliotecària, durant un temps va treballar a la Martí Rosselló. Ara enceta una nova etapa i ja ha començat a dinamitzar l’ambient cultural a l’IPM amb entusiasme i compromís. De la mà de l’AFA, que és la proveïdora del servei, la Biblioteca obre de 9 a 13 hores, es garanteix el servei de préstec, es promouen diverses campanyes de lectura i d’animació sòcio-cultural, i ja es publica una primera guia de lectures aprofitant que el jovent s’apunta a celebrar la festa de Tots Sants amb una disfressa de Halloween.

Vaga d’alumnat el dia 11 d’octubre

El dia 11 d’octubre, organitzacions sindicals d’alumnat convoquen vaga amb motiu de la nova selectivitat i la demanda de la publicació immediata dels nous models d’examen. Aquesta convocatòria ha rebut l’adhesió de la major part de l’alumnat, expressada en una assemblea de delegats i delegades i ratificada en una posterior votació. L’alumnat de 1r i 2n d’ESO resta exclòs d’aquest dret. Si el seguiment de la vaga fos significatiu, hem d’advertir de la probabilitat de no poder assegurar la plena normalitat de les activitats lectives durant aquesta jornada. L’alumnat que no vingui al centre tindrà una falta d’assistència pendent de justificar (veure la circular que s’ha donat en mà a cada alumne) i assumirà no rebre els ensenyaments que es puguin impartir durant la seva absència.

Invitació a l’assemblea de l’AFA el 10 d’octubre

L’AFA del centre treballa activament en diversos projectes, com ara la contractació del personal de Biblioteca, el finançament d’activitats, xerrades per a les famílies, etcètera. Per poder tirar endavant totes aquestes activitats es necessita la implicació de persones disposades a abocar-hi una fracció del seu temps lliure, un bé escàs però, sumats els minuts de col·laboració, molt profitós per acompanyar l’alumnat i el centre educatiu.
Així, l’AFA us convida a participar a la propera assemblea, que tindrà lloc el dijous 10 d’octubre a les 18.30h. (accés per l’edifici Serra de Marina).

Finalistes de la 3ª edició dels Premis Ments AMI

En començar l’estiu, vam publicar la notícia que havíem estat seleccionats com a finalistes dels Premis Ments AMI. Ara s’acosta la data en què es sabrà el projecte guanyador i disposem d’un nou vídeo aquí.

La tercera edició dels Premis Ments AMI de la Fundació Atresmedia, amb la col·laboració de Platino Educa, UNIE Universitat i Fundació “La Caixa”, ha conclòs el període de recepció de candidatures i ens han comunicat que el nostre projecte dels Museus Virtuals amb IA, dut a terme amb els alumnes de 4 d’ESO de Digitalització, conduit per la professora Cristina Blaya, ha estat un dels finalistes. Un jurat seleccionarà els guanyadors, el nom dels quals es desvetllarà en directe el 19 d’octubre a la Trobada Mentes AMI. El projecte guanyador de cadascuna de les categories es difondrà a tots els canals de televisió i les emissores de ràdio del Grup Atresmedia.

La Fundació Atresmedia agraeix als docents i els centres educatius haver presentat projectes a una proposta que vol reconèixer i difondre iniciatives que impulsin el pensament crític, la creativitat audiovisual responsable, les competències digitals i la promoció dels valors i la convivència a les aules des de la participació de l’alumnat com a ciutadans responsables a la societat de la informació.

Enhorabona i sort!

Programa Escoles: Inici del nou curs

Comencem curs escolar i reprenem la col·laboració amb el programa de ràdio a les escoles, en aquest cas amb en Salva Redón, com a director de l’Institut, la Sílvia Casas, directora de la Lió, la Marta Mas, directora de La Salle, i la directora de l’escolar Montserrat, Adela Martínez, repassant els principals arguments d’aquest inici de curs als centres educatius de Premià de Mar.

Premi Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a la fira Open Science de Cambre

Els alumnes Bernat Fuster, Irene Campoy i Iris Larrotcha, que l’any passat van cursar la matèria de digitalització a 4t de l’ESO, acompanyats per les professores Maite Enfedaque i Cristina Blaya, han resultat guanyadors en la categoria dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a la fira Open Science de Cambre (A Coruña). El seu projecte, basat en museus virtuals desenvolupats amb intel·ligència artificial, ha interessat diverses mostres al llarg del territori.

Tots ells estat molt ben acollits per l’organització de l’esdeveniment, que els ha brindat suport en tot moment. Les famílies dels alumnes, l’ajuntament (Concello de Cambre) i els diferents patrocinadors també han estat claus en aquest èxit. Gràcies a aquest suport, han pogut viure una experiència enriquidora i emocionant.

Durant la fira, han tingut l’oportunitat de conèixer treballs molt innovadors procedents de llocs com Portugal, Galícia, Burgos, Algesires, València, Turquia i fins i tot Sinaloa (Mèxic). Els projectes presentats han tingut un gran nivell i han posat de manifest el treball i l’esforç que es realitza en els diferents centres educatius per visibilitzar iniciatives tecnològiques i creatives.

En resum, l’experiència a l’Open Science de Cambre ha estat inoblidable i ha demostrat que la col·laboració i el suport entre comunitats educatives, institucions i famílies és fonamental per fomentar el desenvolupament de projectes d’impacte global.

L’IPM a la Jornada i Mostra de Transició Energètica i Territori del Maresme

Us compartim el material de difusió de la Jornada de Transició Energètica i Territori del Maresme, del dia 5 d’octubre (matí de dissabte). L’organitza un col·lectiu de voluntaris científics amb l’ajut de diverses institucions. El programa conté força propostes interessants. Una d’elles la protagonitzen diversos estudiants que exposaran els seus Treballs de Recerca, per això hi veureu el nostre logotip.

Podeu trobar més informació al web: https://cmes.cat/schedule/cicle-de-jornades-2024-transicio-energetica-i-territori-teit-sessio-maresme/

Finalistes al Premi Espiral 2024

Des del Departament de Tecnologia, i en concret amb l’empenta de la professora Cristina Blaya, tenim un projecte finalista als premis Espiral 2024. El dia 19 d’octubre es fallarà a Madrid el veredicte final. De moment, és un gran èxit haver arribat fins aquí. Enhorabona!

Els premis els atorga l’Asociación Espiral, Educación y Tecnología i van néixer per promoure els blogs educatius amb la denominació de premis Edublogs, evolucionant amb el pas del temps des de l’any 2007.

Calendari d’acollida de l’alumnat del nou curs 2024-25

L’alumnat de l’ESO i del Cicle de Grau Bàsic començarà el curs el 9 de setembre, la resta el dia 12. Els dos dies s’ha establert un horari esglaonat d’acollida i la sala d’actes com a punt de rebuda. Un cop finalitzada la benvinguda per part de l’equip directiu, l’acollida continuarà a l’aula amb el tutor o la tutora corresponent.

INICI DEL CURS DATA HORA
GRAU BÀSIC (1r i 2n) 9 set. 9:30h
3r ESO 9 set. 10h
2n ESO 9 set. 10:30h
1r ESO 9 set. 11:30h
4t ESO 9 set. 12h
——————————————————— ———— ———–
PFI (Jardineria i Administració) 12 set. 9h
1r Grau Mig AUTOMOCIÓ 12 set. 9:30h
1r-2n Grau Mig JARDINERIA 12 set. 10h
1r BATX ESPORTIU + ATENCIÓ: HORARI ERRONI! ⇓⇓⇓ 12 set. 10h
1r BATX (TOTHOM!) 12 set. 10:30h
1r-2n Guia Medi Natural (GUIAMN) 12 set. 11:30h
2n BATX 12 set. 12h
Tècnics esportius 12 set. 12:30h
PAUSA DE MIGDIA ———— ———–
1rs CURSOS dels CF de GM de tarda 12 set. 15:30h
1rs CURSOS dels CF de GS de tarda 12 set. 16h
2ns CURSOS dels CF GM de tarda 12 set. 16:30h
2ns CURSOS dels CF GS de tarda 12 set. 17h

L’horari ordinari de referència del curs és de 8 a 14:30h per als estudis de matí, i de 15 a 21h per als de tarda. A les 11h i a les 17:45h, respectivament, es gaudeix de mitja hora d’esbarjo. A la secció de calendari es poden consultar les dates d’interès del curs actualitzades.

Calendari de reunions amb famílies (actualitzat) i de recollida de llibres

Benvolgudes famílies, us convidem a participar en les properes reunions informatives que es celebraran a la nostra sala d’actes (excepte Grau Bàsic, PFI i 2n curs GUIAMN, que es farà a l’aula) segons el calendari adjunt. A les sessions us explicarem la proposta organitzativa i educativa per al nou curs 2024-2025. Després d’una benvinguda de l’equip directiu i del tractament de temes de caire general, a continuació es marxarà a l’aula amb el tutor/a corresponent per parlar de temes més específics de cada grup.

CURS DATA HORA
1r ESO (presentació/dossier) 3 de set. 18h
2n ESO (presentació/dossier) 10 de set. 18h
3r ESO (presentació/dossier) 17 de set. 18h
4t ESO (presentació/dossier) 17 de set. 19h
2n BATX, NOVA DATA! (presentació) 18 de set. 18h
1r BATX, NOVA DATA! (presentació) 18 de set. 19h
1r i 2n Grau Bàsic 18 de set. 18h
PFI (admin. i jardineria) 18 de set. 18:30h
1rs CFGM (presentació) 9 d’octubre 19h
2n GUIAMN A/B 9 d’octubre 19h. Aules S003/S004

Us recordem que els llibres del programa de reutilització es lliuraran al gimnàs de l’edifici Serra de Marina de 10 a 13h al llarg dels primers dies de setembre:

– 1r d’ESO: dimarts 10 durant les classes

– 2n d’ESO: divendres 6

– 3r d’ESO: dijous 5

– 4t d’ESO: dimecres 4

– 1r de BATX: divendres 13 durant les classes

– 2n de BATX: dilluns 16 durant les classes

– Cicles de matins: dimarts 17 durant les classes

– Cicles de tarda: dimarts 17 durant les classes

 

Procés de gestió de les places vacants a cicles formatius

Les assignacions es podran consultar en línia al web de preinscripcions del departament. Intentarem penjar les llistes a la nostra web. Qui no formalitzi la matrícula en el període establert perd la plaça adjudicada.

Procés de gestió de les places vacants als cicles de grau mitjà i grau superior posterior a la segona fase d’assignacions:

Publicació de vacants 12 de setembre de 2024
Ampliació de peticions de la sol·licitud de preinscripció, correcció de la qualificació al·legada i presentació de sol·licituds si no s’ha participat en el procés de preinscripció 12 al 16 de setembre de 2024
Llista amb la puntuació validada 19 de setembre de 2024
Llista de places assignades 25 de setembre de 2024
Període de matrícula 26 al 30 de setembre de 2024

Vacants Cicle Formatiu Grau Mitjà (12/09/2024)

Vacants Cicle Formatiu Grau Superior (12/09/2024)

Jornades “SALUT PLANETÀRIA, DEMOCRÀCIA I DRETS HUMANS”

Els dies 9 i 10 de juliol, tres professores del departament de ciències socials del nostre centre, l’Ariadna Sotorra, la Yolanda Rodríguez i la Marta Pérez, estan participant a les jornades Salut planetària, democràcia i drets humans que organitza el Departament d’Educació en el marc d’un programa d’innovació transformativa per a centres d’educació secundària. Les sessions es duen a terme a l’espai Bital de l’Hospitalet de Llobregat.