Visita del Sr. Fernando Trujillo a l’Institut de Gurb

El passat dimarts dia 22 de maig, l’Institut de Gurb va tenir l’honor de rebre la visita del Sr. Fernando Trujillo, professor titular de la Universitat de Granada i un gran referent en innovació educativa. Les seves línies d’investigació són l’ensenyament de llengües, la interculturalitat, l’ús educatiu de les TIC, la incorporació de les competències bàsiques al currículum i l’ensenyament basant en tasques integrades i projectes. Us deixem un enllaç a la seva biografia.

Fernando Trujillo

Actualment, el Sr. Trujillo està treballant en un projecte del Grupo de Investigación HUM-840 “Conocimiento abierto para la acción social”, que duu a terme una recerca sobre la situació actual de la innovació educativa a Espanya. Aquesta recerca té com a objectius identificar i caracteritzar les temàtiques específiques sobre les quals es desenvolupa la innovació educativa a Espanya; identificar i caracteritzar les eines de treball utilitzades pels docents; identificar i caracteritzar les metodologies utilitzades i la raó per la qual són considerades innovadores; analitzar, des del punt de vista del professorat, així com dels agents externs a la innovació (assessors, inspectors, orientadors), les condicions que faciliten o dificulten les noves pràctiques educatives; analitzar les característiques i processos que es duen a terme en els centres que desenvolupen projectes d’innovació educativa; conèixer l’impacte d’aquestes temàtiques, metodologies i eines en el procés d’aprenentatge dels alumnes i en els resultats, i conèixer quines són les repercussions dels projectes d’innovació educativa en els alumnes, el professorat i els centres educatius.

Per tal de fer aquest estudi, s’han seleccionat 21 centres educatius d’Espanya que són considerats innovadors. D’aquests 21 centres, n’hi ha només 4 de Catalunya, un dels quals és l’Institut de Gurb. És, per tant, tot un honor pel nostre centre haver estat seleccionats per formar part d’aquest estudi i poder col·laborar amb l’equip d’un referent per a nosaltres com és el Sr. Fernando Trujillo.

Dimarts, el Sr. Trujillo va venir a passar el dia a l’institut. L’objectiu d’aquesta visita era fer una fotografia del centre mitjançant un seguit d’entrevistes amb l’equip directiu i amb representants dels alumnes, de les famílies i del professorat. Va ser una molt bona experiència per tots nosaltres.

Alumnes

Professors

Des d’aquí, volem agrair al Sr. Trujillo la seva tasca i la seva atenció amb l’Institut de Gurb, i també volem donar les gràcies a totes les persones que van participar en les entrevistes i a la Xarxa de Competències Bàsiques per haver recomanat el nostre centre per aquest estudi.

Us convidem a fer una lectura del blog del Sr. Trujillo.