Segell de bones pràctiques a l’Institut de Gurb per la coordinació amb el Bibliobús Guilleries

El programa biblioteca escolar “Puntedu” ha atorgat el segell de bones pràctiques a l’Institut de Gurb per la coordinació amb el Bibliobús Guilleries.

Amb els objectius d’acostar l’accés a la cultura i al servei de préstec de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona a aquest alumnat sense biblioteca als seus municipis; i d’ensenyar, promocionar i proporcionar l’accés als bibliobusos en zones rurals, sense biblioteques municipals, ajudant en la gestió de préstecs de documents de la Xarxa, l’Institut de Gurb i el Bibliobús Guilleries fa tres cursos que col·laboren fent parada del servei davant del centre, de forma alternativa amb l’altra parada del municipi, que és davant de l’escola de primària.

D’aquesta manera, tant l’alumnat com el professorat del centre tenen accés a un servei al qual, en cas contrari, no podrien arribar perquè coincideix amb els seus horaris laborals i d’escola. El Bibliobús proporciona una sèrie de documents -còmics i llibres, tant de lectura com de coneixement- a la biblioteca de l’institut, que és qui en gestiona el préstec als usuaris finals. A més a més, durant les dues hores d’estacionament davant el centre hi ha accés al bus per tal de poder demanar altres documents o fer ús, també, del préstec interbibliotecari.

Agraïm el reconeixement que ens fa el programa “Puntedu” amb el lliurament d’aquest segell de bones pràctiques, i agraïm també la feina incansable de les dues coordinadores de la biblioteca del centre, la Paula Maestre i la Núria Capdevila, que fan possible aquest i tots els altres projectes relacionats amb la biblioteca i amb el foment de la lectura del nostre alumnat.