Mobilitat Erasmus+ a Dinamarca

La setmana del 9 al 13 d’octubre, en Francesc Giménez i la Núria Samsó han estat visitant diferents centres educatius de Dinamarca en el marc del projecte Erasmus+ propi sobre aprenentatge cooperatiu. Els centres que han visitat formen part del projecte LEAPS, especialitzat en ABP (aprenentatge basat en projectes). Dels 10 centres que formen part d’aquest projecte, n’han visitat 3.

El primer centre, la Herfølge Skole, els va servir per conèixer el projecte LEAPS (objectius, estructura, organització, plantejaments pedagògics, etc.) i el projecte educatiu del centre, juntament amb alguns dels projectes que s’hi duen a terme.

La visita en el segon centre, la Rude Skov Skole, es va centrar en la implementació del projecte LEAPS en un centre educatiu. Van poder veure horaris d’alumnat i professorat i van poder visitar aules on s’estaven implementant alguns dels projectes. També van poder assistir a una reunió de l’equip impulsor del centre.

L’última visita a la Hornbæk Skole els va permetre veure la finalització diferents projectes que s’han estat duent a terme durant les últimes setmanes. Els va cridar l’atenció la implicació de les famílies en les comunicacions que l’alumnat feia de manera presencial a l’institut presentant els resultats dels projectes.

Valorem molt positivament aquesta mobilitat, ja que ens ha permès veure bones pràctiques a nivell de planificació i implementació de projectes i també de coordinació entre 10 centres que participen d’un mateix projecte. Ens emportem moltes idees que es podrien implementar al nostre centre sempre amb l’objectiu de millorar la proposta pedagògica, i també algunes idees per al nou edifici del centre.

Donem les gràcies a les direccions de totes les escoles que hem visitat per la bona acollida i tot el que han compartit amb nosaltres, i també als responsables del projecte LEAPS per fer possible aquestes visites.

A més de conèixer aquests 3 centres, van completar l’estada a Dinamarca amb la visita a la Birkhovedskolen de Nyborg, amb la qual aquest any iniciem un intercanvi amb alumnat de 3r d’ESO. En aquest centre, van poder parlar amb l’alumnat que participarà a l’intercanvi i també planificar les activitats que es realitzaran en el marc d’aquest projecte amb el professorat implicat.