La universitat de Manresa (UVic-UCC) proposa a les famílies de l’Institut formar part de l’estudi de salut DESKcohort

Des de la Universitat de Manresa (UVic-UCC) ens arriba un projecte destinat a estudiar la salut i els determinants de salut dels i les adolescents de la Catalunya Central.La DESKcohort consisteix en fer un seguiment de tots els i les joves de la Catalunya Central cada dos anys, a aquells alumnes que fan 2n i 4t d’ESO, 2n de Batxillerat i segons curs de CFGM, de manera que a molts d’ells se’ls hi farà un seguiment al llarg de 6 anys. Formar part de la DESKcohort implicarà respondre un qüestionari confidencial que es passarà al centre educatiu a 2n d’ESO, a 4t d’ESO i a 2n de batxillerat o CFGM, en els cursos 2019-20, 2021-22 i 2023-24. Les dades es tractaran de forma estadística de tal manera que serviran per veure les necessitats del territori i de l’escola, però en cap cas es tractaran de forma personal i ningú no podrà identificar qui ha fet cada resposta.

Estudiar i poder entendre bé quins són els factors que condicionen la salut i els comportaments de salut en l’adolescència és crucial, donat que, en general, els hàbits saludables que s’adquireixen a una edat primerenca es mantenen de forma prolongada fins a la primera etapa de la vida adulta. La informació pot ser de gran utilitat per planificar, implementar i avaluar accions relacionades amb la salut pública, accions que contribuiran a posar en marxa polítiques per a la millora de la salut i per a la reducció de les desigualtats socials en salut.

La DESKcohort és un projecte promogut des del Departament d’Ensenyament, la Universitat Oberta de Catalunya, el Departament de Salut, el Centre d’Estudis Epidemiològics sobre infeccions de transmissió sexual i Sida de Catalunya (CEEISCAT) i l’Ajuntament de Manresa, essent liderat per la Facultat de Ciències de la Salut de Manresa de la UVic-UCC.

Aquí teniu la presentació on podeu trobar tota la informació sobre el programa i el document de consentiment en cas que estigueu interessats en formar-ne part:

Full de consentiment