Ritmes corporals

Donada la situació de pandèmia que estem vivint i el curs atípic en què ens trobem, és molt el professorat que ha hagut de donar un gir complet als continguts i la metodologia de la seva matèria. Ja n’hem vist algun exemple amb la tecnologia (sense aules taller) o la informàtica. Avui volem ensenyar-vos el que està fent l’alumnat de 1r d’ESO a la matèria de música. Enguany, com que no poden cantar ni tocar la flauta, estan treballant, entre altres coses, els ritmes corporals. Aquí podeu veure els grups E-12, E-13 i E-14 realitzant-ne alguns amb música de Beethoven per commemorar el 250 aniversari del seu naixement.

 

 

 

Stop Motion a l’aula de biologia

Si l’alumnat que cursa l’optativa de biologia als grups E-45 i E-46 va començar el curs jugant amb hama beads, aquestes últimes setmanes ha gravat uns vídeos amb la tècnica Stop Motion per tal d’explicar el procés de divisió de les cèlul·les somàtiques, més conegut com a mitosi. Sense dubte, una manera de treballar alhora les competències de l’àmbit científicotecnològic i la competència digital. I és que veient els resultats, els vídeos no els han quedat gens malament, oi?

 

Tot i no tenir aules taller…

Si l’altre dia parlàvem que enguany havíem reinventant la matèria d’informàtica, avui és el torn de la tecnologia, ja que aquest curs no tenim aules taller i s’han de fer projectes més senzills adaptats a una aula normal, com aquest projecte sobre la torre Eiffel. Aquí podeu veure el resultat de quan es treballa seriosament: observeu detingudament la meravella creada perls alumnes Xulei i Jarol, del grup E-47.

 

Orgull Casanova a l’encesa de llums

Avui, divendres 27 de novembre, s’ha realitzat l’encesa de l’enllumenat nadalenc de la nostra ciutat amb el lema ‘Il·luminem Sant Boi’. En aquest acte, que dona el tret de sortida d’una programació especial que aplega totes les activitats d’una Fira de la Puríssima i un Nadal diferents, han participat la Itziar Heredero, la Judit Gómez, en Bryan Londoño i l’Ana Serrano, tots quatre membres del Consell Local de l’Adolèscencia i alumnes del nostre centre. Una vegada més, orgulloses i orgullosos del nostre jovent. Orgull Casanova!

Esdevenim reporters gràfics

 

“La prestigiosa revista National Geographic vol publicar un monogràfic sobre els efectes del canvi climàtic i us ha contractat per realitzar l’edició gràfica. L’encàrrec que heu rebut consisteix a crear la portada d’aquest número especial de la revista.”

Seguint les pautes donades pel professorat, l’alumnat de 3r d’ESO va dissenyar una sèrie de portades per il·lustrar tot el que havia après en la primera acció del projecte “Cap a una tribu global”, el qual es porta a terme dintre de la matèria de Cultura i Valors i el qual us convidem a descobrir seguint aquest codi QR.

Ni una menos

Ahir, 25 de novembre, es va celebrar el Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, i al nostre institut, alumnat i professorat vam voler rebel·lar-nos contra les violències masclistes. Aquí us deixem una mostra del que es coïa als passadissos i a les aules, tot i que tenim molt clar que la nostra rebel·lia va ser ahir i ho seguirà sent cada dia de l’any.

Música en temps de pandèmia

Va ser dijous 19 de novembre, amb el grup E24. Les classes de música sempre comencen amb una audició: per aquell dia havíem triat “More than words”, del grup Extreme. Espontàniament, una part de l’alumnat va encendre la llanterna del mòbil i, a poc a poc, s’hi va anant sumant la resta. Aquí teniu un bonic moment que vam capturar sobre la marxa. Potser la pandèmia ens ha retallat les nostres llibertats, però no les ganes de vibrar amb la música. 🙂

Reinventant les classes d’informàtica

 

Fer classe tradicional d’informàtica sense ordinadors es molt difícil, per això enguany ens hem vist obligats a comptar amb un recurs diferent: l’aprenentatge participatiu de l’alumnat. Els nostres nois i noies ens mostren les seves habilitats informàtiques i les expliquen a la resta de la classe. Aquest és el cas del Pablo de les Heras (E43) que ens ha ensenyat a programar en Phyton utilitzant una app pel telèfon mòbil. En Pablo vol fer un cicle formatiu d’informàtica en acabar l’ESO i treballar d’alguna cosa relacionada amb la ciberseguretat. Ho ha fet genial! Segur que caçarà molts hackers en un futur!!

Projecte GEP: continuem!

Com ja sabeu, el curs passat vam iniciar un nou programa d’innovació pedagógica  Generació plurinlingüe (GEP). Malgrat la situació tan difícil que ens ha tocat viure, l’aprenentatge i millora d’altres llengües sempre està present en les nostres vides. I així ho seguim fent.

La finalitat d’aquest programa és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral, i capacitant-lo per interactuar amb el món en diverses llengües i de manera crítica.

Aquest curs, comencem el segon  any del projecte amb molta il·lusió i amb ganes d’oferir al nostre alumnat una gran varietat d’activitats i eines on l’anglès és el vehicle principal de comunicació.

ACTUACIONS DEL GRUP GEP. Primer trimestre.

  • Activitats en les matèries de Ciències naturals, Educació Física, Literatura Universal, Cultura i Valors, tutories…
  • Participació en el programa de certificació de Llengües Estrangeres (amb el suport de l’Escola Oficial d’Idiomes)
  • Auxiliar de Conversa a 4t d’ESO: Millorar l’expressió oral mitjançant activitats dinàmiques i d’interessos comuns pel nostre alumnat.
  • Millorem la nostra competència digital amb l’anglès com a llengua vehicular.

Mostra d’aquest últim punt són els vídeos que l’alumnat de 4t d’ESO ha fet com a professional influencers!! Enjoy them!

Le sucre caché

Estudiar continguts d’altres matèries en una llengua estrangera és la base de la metodologia AICLE. A 4t d’ESO estem treballant certs continguts de la matèria de biologia en francès: a partir de l’anàlisi de la piràmide alimentària, per exemple, hem creat menús saludables.

Avui us volem mostrar la presentació realitzada en francès per la Mireia Corral sobre la presència del sucre en la nostra alimentació i que ha creat a partir de la visualització d’un reportatge de la televisió francesa. Les quantitats de les quals ens parla són esgarrifosesi i ens conviden, si més no, a fer una reflexió sobre el consum, conscient o no, d’aquest producte. Bon travail, Mireia!