HIVERN A P3
04/04/22Després de les vacances de Nadal l’alumnat de P-3 hem realitzat un seguit de propostes relacionades amb l’hivern per descobrir les característiques pròpies d’aquesta estació.
Vam iniciar el tema trobant-nos a la classe, per sorpresa, una instal·lació amb elements d’aquesta estació que ens va despertar un gran interès per començar a treballar.
Hem treballat:
- Els colors de l’hivern.
- Fruites d’aquesta estació.
- La dita de l’hivern.
- Treball de la paraula hivern.
- Vocabulari de l’estació.
- Experimentació: com podem fer i desfer gel?
- Mini món de l’hivern.
- Contes: El floc de neu, el senyor hivern, el llobató que volia trobar el camí sol…
- Traç inclinat amb escuma d’afaitar (baixem amb trineu per la neu).
- Roba de l’hivern.
- L’arbre del pati a l’hivern.
En aquesta aventura ens ha acompanyat en Blanquet (la nostra mascota), un ninot de neu molt eixerit que ens ha presentat les diferents propostes que hem treballat.
Gràcies Blanquet, ens acomiadem fins l’any que ve.
Dia Mundial de l’Activitat Física 2022
04/04/22Des de l’Escola d’Almenar i dels del Pla Educatiu d’Entorn us animem a participar, en la celebració del Dia Mundial de l’Activitat Física, que tindrà lloc el pròxim dimecres 6 d’abril.
El Dia Mundial de l’Activitat Física és fan a tota Catalunya, infinitat d’activitats de foment de la vida saludable i l’esport.
La proposta que us volem fer és venir caminant a l’Escola.
Tothom a peu cap a l’Escola !!!!
Iniciació al món de les raquetes
02/04/22Contruim una depuradora a 5è i visitem al depuradora d’Almenar
01/04/22L’alumnat de cicle superior, abans d’anar a visitar la depuradora d’Almenar, van construir una mini-depuradora per poder veure el seu funcionament i comprovar el procés de filtratge de les aigües residuals.
L’experiència va ser tot un èxit i tots els grups van aconseguir convertir l’aigua bruta en aigua clara i transparent…
Després de fer l’experiment vam poder anar a visitar la depuradora d’Almenar i comprovar que el seu funcionament era similar al que havíem experimentat.
Vam aprofitar la sortida per veure el Pouet de Gel d’Almenar.
TERCERA XERRADA PER A LES FAMÍLIES: Com afrontar l’adolescència
01/04/22Des del Pla Educatiu d’Entorn de l’Alt Segrià i des de l’Escola d’Almenar continuem preparant tot un seguit de xerrades online molt interessants per a les famílies i el professorat.
El dilluns 4 d’abril a les 19:00 hores hi haurà la tercera xerrada per famílies i docents que el PEE ha pogut organitzar aquest curs:
COM AFRONTAR L’ADOLESCÈNCIA
Conferència pensada per docents i famílies de 4t, 5è i 6è però oberta a tothom a càrrec de Sara Monterrubio, psicòloga del Centre Psico de Lleida.
Aforament limitat a 100 persones
Podreu seguir la xerrada a través de l’enllaç següent:
Dia de la poesia 2022
31/03/22La Unesco va declarar el dia 21 de març Dia Mundial de la Poesia. Per celebrar-ho, l’Escola d’Almenar cada any prepara tot un seguit d’activitats relacionades amb la poesia i els poetes…
L’alumnat de sisè es van aprendre unes poesies per grups en llengua catalana, castellana i anglès !!
Xerrada “Internet segura”
29/03/22Com cada any hem dut a terme amb els mossos d’esquadra l’activitat “internet segura”. Al matí hem fet l’activitat amb l’alumnat de 5è i per la tarda les mosses d’esquadra han fet la xerrada per a les famílies de cicle superior.
La ciberseguretat és un element molt important dins de l’estratègia digital de centre. En el nostre projecte d’innovació educativa Mòbils.edu aquest aspecte es treballa al llarg dels diferents cursos.
SEGONA XERRADA PER A LES FAMÍLIES: Criança en positiu
25/03/22Jocs a l’hora del menjador Març 2022
25/03/22Cada setmana a l’hora del menjador els diferents cursos porten a terme diferents activitats i jocs: Els més petits descansen, a infantil fan curses, joc dels vaixells, canten i ballen cançons de rotllana (en Jan petit), ballen amb disfresses i els més gran fan el joc de la sabateta, joc del pont, salt de la granota, jocs de corda, jugar a ” pitxi”…
Ens iniciem amb l’Scratch a 6è
22/03/22A sisè ja hem començat la robòtica. I ho hem fet utilitzant el programa Scratch. Ens hem registrat a la pàgina web i…a treballar!
Aquest programa permet endinsar-nos en el pensament computacional a través d’un seguit d’ordres lògiques i ordenades.
Mitjançant l’ús de dispositius mòbils, ho podem fer de manera individual dissenyant les nostres pròpies creacions. Ens està agradant i estem aprenent molt!
Avaluem amb Plickers a 6è
21/03/22Dins de l’àrea de medi natural, i per tancar la unitat sobre la reproducció, l’alumnat de sisè ha dut a terme una activitat d’avaluació mitjançant l’ús de dispositius mòbils. L’aplicació utilitzada ha estat Plickers, que és una eina de realitat augmentada.
Cada alumne ha de disposar d’una targeta associada a cadascun i que conté un codi especial.
Aquest codi correspondrà a les diferents respostes del test ( A,B,C, D). El mestre ha d’enfocar el dispositiu mòbil cap als alumnes. La informació rebuda es transfereix en temps real a una gràfica que es pot veure a l’ordinador de l’aula.
TREBALL DEL NOM A P-3
18/03/22Un treball molt important que realitzem a P-3 és el treball del propi nom i el nom dels nostres companys/es.
Els infants en aquesta edat es troben en plena construcció de la pròpia identitat.
Iniciar l’aprenentatge de la lectoescriptura a partir de quelcom tant significatiu com el propi nom, suposa garantir interès i motivació.
Llegir i escriure a través del propi nom i el dels companys/es és molt positiu per comprendre com funciona el sistema d’escriptura. En aquest recull trobareu un seguit d’activitats que hem realitzat.
Per treballar el nom, ho hem fet emprant diferents tipus de materials i diferents estratègies d’aprenentatge. Hem dut a terme activitats molt manipulatives i activitats amb suport digital.
Esperem que us agradi!
TREBALL DEL NOM A P-3. EL PROCÉS
XERRADA PER A LES FAMÍLIES: Alimentació i emocions
17/03/22Sortida a Agramunt i Montsonis C M Març 2022
17/03/22El passat 4 de març, el Cicle Mitjà vam fer una sortida després de molt temps. Pel matí vam anar a Agramunt per visitar l’espai Guinovart i poder conèixer de prop un dels artistes que es va inspirar en el paisatge Agramunt i per realitzar les seves obres.
També vam anar al Museu del Torró i la Xocolata per descobrir la història i evolució en l’elaboració d’aquests dolços.
I durant la tarda vam visitar el castell de Montsonís, les seves sales, els seus secrets i encants….
L’ excursió ens va deixar amb molt bon sabor de boca!
Taller de suport i acompanyament educatiu
14/03/22Des de principi de febrer i fins al mes de juny alumnat de cicle superior de l’escola participaran en finalitzant les classes a la tarda, en el taller de suport i acompanyament educatiu que fa l’AFA de l’Escola.
Aquest taller és una de les activitats que s’emmarquen dins del Pla Educatiu d’Entorn de l’Alt Segrià i el PMOE.
Aquest curs, un any més, l‘AFA de l’Escola d’Almenar col·labora amb el PEE AS oferint alguna plaça per l’alumnat que d’acord amb el centre ho necessiti.
Jocs i matemàtiques a 6è
11/03/22El joc, a més de servir com a element motivador, desperta l’enginy i la capacitat de raonament de l’alumnat. Així mateix, hi ha una estreta relació entre les matemàtiques i el joc, ja que, per una banda, molts de jocs tenen un
profund contingut matemàtic i, per altra banda, gran part de les matemàtiques desprèn un aire lúdic semblant al del joc.
Aquests dies l’alumnat de 6è a convinat joc i matemàtiques jugant amb el tangram i
Apadrinament lector de CI amb CS
11/03/22A principi de març hem realitzat un acte molt important. Hem constituït les parelles de padrins/es i fillols/es per a realitzar l’activitat d’Apadrinament Lector entre l’alumnat de Cicle Inicial i l’alumnat de Cicle Superior. A partir d’ara, quinzenalment, ens reunirem i gaudirem d’estones de lectura junts/es. Visca!
Estem molt contents/es i il·lusionats/des!
Radio Pati febrer 2022
11/03/22Bee-Bots i multiplicacions a Cicle Mitjà
10/03/22Durant aquest segon trimestre gaudim de noves formes de practicar les multiplicacions amb ajuda de les Bee-Bots. En primer lloc, resolem les multiplicacions correctament i després busquem el resultat en les plantilles.
Tot seguit, és moment d’establir la seqüència de moviments i programar la Bee-Bot per tal d’arribar al resultat.
Amb aquesta manera de fer més lúdica i engrescadora, treballem el pensament computacional i el càlcul matemàtic…i ens encanta!
8 de març a l’Escola d’Almenar
08/03/22El 8 de març és el Dia Internacional de la Dona i a l’Escola d’Almenar ho hem volgut celebrar.
Des del dia 11 de febrer fins el 8 de març, dia de la dona, l’Escola d’Almenar ha portat a terme diferents activitats per treballar la coeducació, la perspectiva i la igualtat de gènere.
Els diferents cursos han preparat unes columnes dedicades a cada una d’aquestes dones i les hem exposat i treballat al vestíbul de l’Escola.