6è – Sortida al Parlament i al Mercat del Born

El dia 3 de maig les dues classes de 6è vam anar a Barcelona: al Parlament de Catalunya i al Mercat del Born. La parada del bus va ser a la Rasa del canyet. Era la primera vegada que feia la parada allà i mentre l’autobús arrancava hi va haver un alumne que va arribar a l’últim moment.

Quan vam arribar a Barcelona eren les 10:15. L’autobús ens va deixar davant del Zoo. Allà ens vam dividir 6è A i 6è B. Uns vam tirar cap al final del Parc de la Ciutadella on hi havia uns jardins tancats. Ens vam quedar davant de la porta del Parlament esperant que un guia de la Cambra ens vingués a buscar.

Quan vam arribar a l’Hemicicle ens van ensenyar on parlaven i on seien, i també com votaven. Els seients es diuen escons. Es pot votar amb si, no o abstenció, utilitzant uns botons de colors. Poden parlar del mateix escó o davant de tothom en un faristol.

Els passadissos del Parlament eren alts, amplis i bonics. Hi ha un passadís que es diu el passadís dels “PASSOS PERDUTS”. L’escala principal té una alfombra vermella i quan baixàvem ens vam sentir famosos.

Sortint del Parlament vam haver d’esmorzar caminant perquè  havíem d’anar cap al Mercat del Born. El Parlament i el Born són edificis molt propers.

Quan vam arribar al mercat del Born vam fer una volta per veure-ho tot i escriure en un paper les coses més importants sobre el Born. El mercat és construït amb ferro i es va fer a mitjans del segle XIX.

Quan vam entrar el mercat del Born vàrem veure unes ruïnes: eren cases que van enderrocar després de la Guerra de successió. Es van enderrocar per fer la Ciutadella, una caserna militar on hi havia un espai on es guardaven armes (l’arsenal, futur Parlament).

Vam dinar al Parc de la Ciutadella. Alguns van jugar al pilla pilla i alguns van anar a veure unes danses i parlar. Va ploure una mica però no ens va impedir fer res.

Quan vam acabar de dinar, cap a les 15:00, vam anar a buscar el bus que ens portés de tornada per arribar a Berga a les 16:30. La sortida ens va agradar molt, en especial la sala de plens i les restes arqueològiques.

Podeu anar a l’àlbum de fotos de la sortida clicant la imatge