Sisè a la cova de Can Maurí

El dia 24 de febrer era dijous llarder i vam anar de d’excursió de l’escola cap a la Cova de Can Maurí. Vam caminar molt, per moltes pujades. Vam sortir de l’escola a les 9:20 i vam tirar cap al Molí de la Gratella. Arribant al Molí de la Gratella vam continuar tirant amunt -el camí era molt pesat- fins arribar al Pont del Diable. Quan vam arribar al Pont del Diable vam continuar caminant fins arribar a Cal Leal.

Més endavant estàvem caminant per una pujada molt dreta, vam mirar al terra i hi havia erugues fent fila. De cop i volta algú va cridar perquè hi havia un animal molt estrany (no vam aclarir què era). Més amunt es van descuidar de tancar el fil elèctric i el Martí Urgelés i el Martí Costa van haver de córrer per tancar-lo.

A la primera parada el Jordi ens va passar un àudio amb una explicació del paisatge. En acabar d’escoltar l’àudio vam seguir el camí a la cova. Llavors al Charaf se li van trencar les sabates. També hi havia coses abandonades, com forquilles, llaunes, rellotges… A continuació vam passar per un altre fil elèctric on hi havia vaques, i les seves caques!

El camí va ser molt dur. A més a més, abans d’arribar a la cova, hi havia una pujada molt dreta. Vam arribar al destí “rebentats” de caminar tant.

La baixada de la Cova de Can Maurí relliscava molt, tant, que molts vam caure i un nen fins i tot es va fer mal. Vam passar per un camí diferent, i vam anar saludant els cotxes i els ciclistes.

Seguidament vam passar per un pont per sobre de la riera Demetge, al costat de la Font Negra. Ens havien dit que ens quedaríem a jugar però al final no perquè no vam tenir temps. Vam trigar molt baixant: vam arribar una mica tard a l’escola.