TINKERING: els nostres enginyers i enginyeres.

La metodologia Tinkering consisteix en a través d’experiències pràctiques, aprendre dels fracassos per explorar i inventar. I a través dels processos d’exploració i invenció generar noves idees.

Es tracta de jugar amb materials perquè les nenes i els nens puguin comprendre com es fan les coses, permetre’ls explorar i provar idees. Seguint aquest esquema els alumnes de la comunitat de mitjans han experimentat amb materials i idees per comprendre plenament les seves capacitats, per trobar millors solucions als problemes plantejats.

Des de construir una torre amb 2 metres de paper d’alumni, fins crear un robot amb materials de reutilització amb unes habilitats específiques. El treball cooperatiu és una part important a les classes d’STEAM, l’alumnat ha de parlar-ne sobre el disseny i repensar per tornar a construir el seu prototip fins arribar a la solució. El diàleg, la planificació, el respecte a les idees dels altres i la tolerància als errors són algunes de les habilitats necessàries per dur a terme les propostes.