Records del job shadowing a Frankfurt.

El desembre de 2022 vam participar en una nova mobilitat Erasmus + en format job shadowing. Què vol dir això? Docents del nostre centre viatgen a un altre país per visitar altres centres educatius i aprendre noves maneres de fer i organitzar-se. En aquest cas, l’Àlex i el Miquel vam tenir l’oportunitat de fomar part d’un job shadowing a Frankfurt acompanyats de mestres de l’Escola Torroja i Miret de Vila-seca i de l’Escola Santa Marina de Pratdip.

L’11 de desembre sortíem de Barcelona amb destinació a Frankfurt, en concret a l’escola Boehleschule. Des de la trobada a l’aeroport vam comprovar que la connexió amb els altres docents catalants va ser molt bona i això és garantia d’una mobilitat exitosa. Allà, també es van unir mestres de l’escola polonesa Escola Podstawowa 21. 

El fet d’arribar a terres alemanyes una de les setmanes més fredes de tot l’hivern, amb temperatures de 8 graus sota zero ja ens feia pensar que seria una experiència per recordar.

Dilluns 12 ens obrien les portes de la Boehleschule i tot l’alumnat i l’equip docent ens va fer un acte de benvinguda molt bonic. Les respectives banderes, cançons en tots els idiomes allà presents i paraules d’acollida i benvinguda. Sens dubte, un bon inici.

A continuació, vam poder visitar tot el centre i descobrir totes les aules i instal·lacions d’aquest. Ens va sorprendre gratament una aula multiusos que fa de menjador, d’aula de psicomotricitat i també d’extraescolars; amb un mobiliari molt versàtil. Tot seguit, la directora i el coordinador Erasmus+ ens van explicar el planning setmanal.

La Boehleschule és un centre amb un alumnat molt divers procedent de països dels 5 continents. En aquest sentit, una realitat semblant a la nostra. L’ambient que es respira al centre és molt positiu.

En la segona jornada no van dubtar en portar-nos d’excursió amb l’alumnat de 4t al Kronberg in Taunus, un paratge natural espectacular a només 40 minuts de la ciutat. Considero molt positiu com, tot i el fred, aprofiten els espais naturals i no dubten a sortir de l’aula. També la llibertat amb la que l’alumnat es movia durant l’excursió. Els paisatges de muntanya nevats amb els rajos de sol d’hivern feien que l’escena fos molt bonica. 

Dimecres 13, el mateix alumnat de 4t ens va portar de ruta pel barri. Com dèiem, el fred no impedeix res. L’alumnat ens va explicar els punts més interessants del barri amb tres idiomes: castellà, anglès i alemnay. Sens dubte, un bon exercici d’expressió oral en un entorn significatiu. La ruta va acabar al jardí de la casa d’un alumne, on vam poder gaudir d’esmorzar, begudes calentes, manualitats i nadales amb les famílies dels nens i nenes del grup. A la Boehleschule tota la comunitat educativa hi participa. 

Dijous 14 va ser l´últim dia de jobshadowing. Les primeres hores ens van mostrar algunes dinàmiques inclusives. En primer lloc, el procés d’aprenentatge de la llengua alemanya amb alumnat nouvingut o que té dificultats. Després vam observar el treball de la cohesió de grup a 3r curs en una dinàmica semblant a la del cor de l’aula que fem a la nostra escola. Tot seguit, també vam poder observar una sessió d’anglès amb l’alumnat de 4t (els més grans de l’escola, per cert), amb un enfocament comunicatiu a través del joc i l’oralitat. La majoria de l’alumnat tenia un bon nivell d’anglès. Manualitats amb l’alumnat de 1r, jocs cooperatius amb nens i nenes de 4t… Una jornada d’allò més profitosa que va acabar amb l’actuació d’una brassband i una cantada de nadales. Una jornada ben completa!

Tot l’equip docent de la Boehleschule ens va rebre i acollir de la millor manera. Docents compromesos i implicats amb una gran voluntat comunicativa i d’aprenentatge. Els nostres companys i companyes de viatge de Pratdip i Vila-seca també ens ho van posar d’allò més fàcil en una de les nostres primeres mobilitats Erasmus+. 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>