Un viatge pel temps

A l’espai del pas del temps de la comunitat de mitjans fem un viatge al llarg de la història per conèixer el passat i entendre el present al que vivim.

Es tracta d’un espai on els alumnes troben diferents propostes on descobreixen les característiques i els successos importants de les etapes de la història: prehistòria, edat antiga i edat mitjana amb l’ajuda de diferents activitats per entendre el passat, d’on venim, els invents i els canvis que ens han portat fins al present. Hi ha activitats de diferents nivells i àmbits: investigació, comunicació, matemàtiques, joc lliure i dirigit, creatiu i biblioteca. Els alumnes van construint el seu coneixement al seu ritme, segons els seus interessos i van investigant el què passava fa molts anys. En aquest espai també comencen a prendre consciència de la mesura del temps: les hores, els mesos, els anys… i a situar els fets més importants en un eix cronològic.

D’aquesta manera coneixen el passat d’una manera més motivadora i manipulativa, valorant el present per tal de poder avançar cap a un futur millor.

La historia es cuestión de supervivencia. Si no tuviéramos pasado, estaríamos desprovistos de la impresión que define a nuestro ser. Robert Burns