El Tutting és un nou tipus de ball que pren el seu nom del faraó egipci Tutankamon . Aquest estil ha estat molt utilitzat en diversos ritmes, com el hip hop i l’electro dance, pels seus moviments particulars en crear formes geomètriques de maneres molt complexes fent servir tot el cos.
A partir d’una provocació pedagògica i un modelatge a la sessió de música els infants de 5è i 6è han experimentat, creat i elaborat el seu propi Tutting, triant la música, la coreografia, quines parts del cos utilitzarien, com ho gravarien, quin tipus d’edició farien, el títol del grup i de la coreografia…
Aquest ha esdevingut un projecte de treball en equip on els i les alumnes havien de tenir en compte diferents aspectes musicals com: la pulsació, el ritme, els moviments, la creativitat, la coordinació, el tempo, el treball en equip, el gaudi i altres aspectes musicals on havien de realitzar un producte final amb la presentació i execució d’un vídeo on ensenyar les seves creacions.
Seguint els objectius inicials consensuats al cor de l’aula, ens hem centrat amb les 3 preguntes que tot projecte ha de tenir:
- Què farem?
- Com ho farem?
- Per a què ho fem?
Cada grup ha elaborat el seu pla de treball a la llibreta d’aprenentatge, on ha quedat reflexat tota l’evolució del projecte.
Per finalitzar el projecte cada grup va exposar la seva creació a la resta de companys, on es va valorar per part del grup i dels assistents els punt forts i les parts a millorar de l’experiència.
Si cliqueu d’amunt les adreces podreu veure’n alguns exemples.