QUÈ HE APRÈS?

“ Si sabem que un alumne aprèn, la nota és el de menys”

Neus Sanmartí

Els escacs tenen una àmplia gama de beneficis en els infants. A la nostra escola iniciem el primer contacte amb aquest món a la Comunitat dels Mitjans a través de l’espai extern d’ESCACS.

L’espai ESCACS, ubicat en una àmplia zona de l’escola, s’habilita a partir de diferents propostes que ens endinsen en un món ple de diversió. A través de diferents activitats obtenim beneficis de diferents tipus: emocionals (ens tranquil·litzem), ampliem els tallers de matemàtiques (coordenades, simetries i connexions), exercim la memòria (habilitats de concentració), resolem reptes (resolució de problemes) i la presa de decisions d’entre molts altres.

MICROESPAI CREATIU: Crea el teu escaquer

MICROESPAI D’INVESTIGACIÓ: Investiga

MICROESPAIS DE JOC: Couple game i App’s

Els infants tenen a mà una àmplia gama de propostes que fan que l’interès per aquest aprenentatge sigui gratament significatiu.

Com a novetat aquest tercer trimestre a l’espai d’Escacs hem incorporat una proposta centrada en la concepció de la pròpia avaluació de l’infant: la proposta “Què he après?”

Aquesta consisteix en una pràctica reflexiva ambientada en una petita caseta de fusta, on cada alumne té un calaixet. Acompanyada d’aquesta trobem una panereta amb paperets de diferents estampats, un llapis i una goma. Els alumnes poden anotar de forma voluntaria que han après aquell dia o alguna reflexió que vulguin fer sobre l’espai d’escacs.

Quan finalitzem l’estada a l’espai extern d’Escacs, cada alumne s’emporta a casa la seva pràctica reflexiva per tal que la puguin compartir amb la seva família.

Hem de motivar als infants a fer-se preguntes i ajudar-los a que siguin capaços de trobar respostes.

“Ensenyar a nens i nenes a comptar és bo, però ensenyar el que realment compta és millor”.

Bob Talbert