Qui era Carles Capdevila? Per què un dels espais d'aprenentatge a la Comunitat dels Grans porta el seu nom?
Doncs, va ser periodista i director del Diari Ara. És per això que li hem volgut retre-li homenatge en aquest espai d’aprenentatge, sobretot enfocat al desenvolupament de l’àmbit lingüístic.
En aquest espai els infants aprenen a comunicar-se, gaudeixen de l’escriptura i els permet descobrir el gust per la lectura.
Les propostes que troben a l’espai, els permeten endinsar-se en el món de l’escriptura des d’una vessant més lliure, que els ajuda a perdre la por a escriure. A més a més els materials, són atractius per a estimular-los i deixar de banda el concepte que escriure és avorrit.
A través de poemes de grans autores i autors sintetitzen en un dibuix el que representa el que han llegit o creen cal·ligrames relacionats amb el tema principal del poema.
Microespai de comunicació
Coneixeu les cartes del Dixit? Escriure una història relacionada amb una de les seves imatges és una de les propostes que més els hi agrada.
Microespai creatiu
Algunes propostes busquen estimular la seva creativitat i lligar-ho amb l’expressió escrita a través de les vivències de la canalla. Com pintar amb aquareles un record, experiència, un moment de la seva vida… i descriure què va passar i com es van sentir.
Microespai de joc
Altres propostes els proporcionen vocabulari a través del joc.
I sobretot a l’aula hi ha un racó acollidor perquè puguin gaudir dels llibre il·lustrats que tenen al seu abast. O puguin descobrir quin tipus de lectura és la que provoca que s’endinsin en la història que tenen entre mans.
Voleu saber que n’opina l’alumnat?
“No hi ha més que dues normes per escriure: tenir alguna cosa a dir i dir-ho”. Oscar Wilde.