PARLEM-NE I SEGUR QUE ENS POSEM D’ACORD. Les assemblees d’aula i de delegats.

Com bé diu Loris Malaguzzi “si fem coses reals, també seran reals les seves conseqüències” i aquesta premisa la tenim molt present en el dia dia de la nostra escola.

Si volem uns infants que sàpiguen saber estar en l’entorn on interactuen, han de practicar de manera real les habilitats de conviure i habitar el món. Aquesta serà la manera més significativa per adquirir les habilitats per gestionar els reptes, els conflictes i els enfrontaments de diferents maneres de pensar que es trobin en la seva quotidianitat.

Amb les assemblees d’aula i de delegats hem trobat una pràctica real per desenvolupar aquesta competència social i ciutadana que ens marca el currículum.

I no només ens quedem en la part pedagògica sinó que també se’ns ha descobert com una estratègia potent per implicar les nenes i els nens en totes les decisions d’escola…

 ✔  si necessitem que siguin conscients de preservar el medi ambient, planteja’ls la qüestió dels gots per la llet i que entre ells debatin i decideixin, 

 ✔ si els lavabos que comparteixen els grans i els petits no es queden amb bones condicions, planteja la situació a l’assemblea de delegats i veuràs com surten solucions i propostes per resoldre-ho i, el més important, el compromís de millorar dels grans; 

 ✔ si volem difondre perquè les famílies participin i entenguin el sentit de la rifa de la cistella per recaptar diners per la Marató de TV3, demanem als de 6è, que l’han organitzada, ho expliquin als delegats a l’assemblea i aquests als companys de l’aula i així quan els pares i mares reben el missatge ells saben explicar-ho…

 

Però, no només compromet la relació de l’escola cap als infants, sinó que els infants també tenen moltes coses a dir a l’escola, els escoltem i ells i elles ens proposen idees per millorar el seu benestar al centre o inquietuds i dubtes perquè els ajudem a comprendre la realitat social en què viuen.

 

 

I la relació entre ells mateixos, ja que a través de l’assemblea d’aula es regula la convivència del grup, per pactar i establir de manera consensuada les normes que ens permetran relacionar-nos respectuosament entre els membres del grup.

 

 

 

En definitiva, és amb les assemblees com donem eines als nostres infants per afrontar la convivència i els conflictes emprant el judici ètic basat en sentir-se que els seus pensaments, idees, interpretacions i representacions de la realitat tenen valor.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>