MÉS ENLLÀ D’UNA GRAN OBRA ARQUITECTÒNICA

Una de les metodologies que emprem a l’escola és el treball per projectes. Una metodologia en la qual pretenem que l’estudiant aprengui a buscar, analitzar i utilitzar la informació per tal de donar resposta als interrogants que se li plantegen a un tema d’estudi triat a partir dels seus interessos.

L’alumnat de quart, a través del projecte “Gaudí” van indagar i investigar totes aquelles qüestions que se’ls va plantejar sobre aquest arquitecte tant famós nascut a la nostra ciutat. A partir d’aquí, van descobrir cases, parcs,…. dissenyats pel gran arquitecte. Entre elles hi van trobar un dels monuments més visitats d’Espanya, la Sagrada Família

Per tal de poder observar de ben a prop aquest monument van realitzar una visita a la Sagrada Família en la que van poder resoldre algunes preguntes: quantes torres tindrà? Què representen les seves façanes? Per què després de tants anys encara no està acabada? Quan l’acabaran?

La visita tenia uns objectius ben clars:

• Promoure un aprenentatge vivencial
  • Potenciar el treball en equip
  • Estimular les emocions
  • Explorar els materials, les textures, les formes i els colors de l’edifici, fent un recorregut per la Basílica a través dels sentits
  • Descobrir els elements naturals i simbòlics que formen la Sagrada Família per entendre el seu valor patrimonial

Tots van quedar impressionats de la magnitud i de la bellesa del temple. Van apreciar una manera peculiar d’utilitzar la geometria que li va permetre a Antoni Gaudí  definir unes formes úniques i la influència que va rebre de la natura. Van veure in situ com el sol de mig matí penetrava pels vitralls definint unes llums de molts colors. En definitiva, van contemplar i admirar una obra única al món! De ben segur que no oblidaran mai aquesta visita!