Les colònies com a eina educativa

Les colònies escolars són importants per moltes raons, i moltes escoles aposten per les colònies com a experiència educativa.

A l’escola Marià Fortuny creiem fermament en les colònies com a eina pedagògica i socialitzadora, i per això defensem que tots els infants hi puguin tenir accés de manera inclusiva, assegurant la igualtat d’oportunitats i l’equitat.

Però, quins beneficis podem extraure d’aquesta activitat?

Les colònies permeten abandonar l’espai de la ciutat i traslladar-nos a la natura on els infants poden veure, mirar, tocar i experimentar amb els elements que els envolten. I això té molts efectes beneficiosos per la salut física i psicològica. A més a més, el contacte amb la natura afavoreix el desenvolupament dels infants i el seu benestar general, contrarestant d’aquesta manera el trastorn per dèficit de natura que poden patir els infants de les ciutats.

Doncs es una l’oportunitat perfecta per trencar amb les barreres arquitectòniques que suposa l’escola entesa com a espai físic d’aprenentatge.

També cal recalcar la importància que els infants puguin fer activitats diverses i treballar en aspectes curriculars a partir de l’experimentació i les vivències personals.

Durant les colònies convivim 24h amb el grup de companys i companyes de classe i aquesta convivència afavoreix la cohesió del grup. A més a més, la convivència amb l’equip docent en un context diferent de l’habitual també afavoreix la relació i el vincle afectiu.

Es reforça la seva autonomia, l’autoconfiança, l’autoconeixement i la confiança en els altre, fent que es reforci també la seva autoestima i benestar emocional, empatia i capacitat de socialització.

I per acabar, anar de colònies és una experiència vital extraordinària que ens fa créixer i sentir-nos vius i vives.

Aquest any hem pogut reprendre les colònies per l’últim grup de primària i a més a més també hem afegit unes noves colònies per els grups de tercer de primària.

En aquest enllaç podeu veure fotos i vídeos de les colònies de sisè d’aquest any a la Rasquera, a la casa de colònies de Ca Manxol, on vam poder gaudir tres dies de les oportunitats que ens ofereix un entorn privilegiat.