LA XARXA DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES

FORMAR PER TRANSFORMAR

La xarxa és una estructura pedagògica que va sorgir, fa 20 anys, per la necessitat de compartir reflexions com a eina de millora entre els docents de diferents escoles. Amb el temps les seves reflexions han donat lloc a un objectiu final: que l’alumnat  APRENGUI MÉS I MILLOR.

Fa cinc anys la comunitat educativa del “Marià Fortuny” va tenir la necessitat i voluntat de fer un canvi pedagògic. Estàvem convençuts que l’alumne: “ha de ser el protagonista del seu aprenentatge”. Aleshores vam passar a formar part de la xarxa, per tal de rebre formació i assessorament, juntament amb altres centres que també tenien inquietuds per la millora de l’aprenentatge dels seus alumnes.

Un cop dins la xarxa vam organitzar de manera voluntària, entre els mestres, un equip que anomenem “EQUIP IMPULSOR”. Aquest equip ens reunim en un espai pedagògic dins l’escola, un vegada al mes, per participar i compartir d’unes sessions de formació de treball conjunt amb altres centres, per transformar i intercanviar experiències: partint del que estem fent per anar cap a una estructura més cosensuada i documentada amb altres centres de la xarxa (actualment 700).

Des de la xarxa ens proposen eines que, nosaltres com a equip impulsor, apliquem en la nostra realitat de centre i després d’una reflexió conjunta valorem la seva incorporació a la línia d’escola.

Aqui us deixem unes fotografies del nostre equip impulsor actual: