Els tallers de llengua

Els tallers de llengua són els espais que els alumnes tenen per aprofundir en l’aprenentatge de la llengua catalana.

En aquests s’ofereixen propostes de diferents nivells i continguts per treballar les dimensions de la llengua. La mestra ofereix tasques perquè l’infant pugui avançar en els aprenentatges a partir de les seves necessitats, motivacions i, sobretot, des del seu nivell de coneixement.

“Com més connexions establim amb els coneixements previs, més sòlid és l’aprenentatge” Héctor Ruiz

Amb els tallers l’infant pot decidir si vol treballar individualment, en parella o en grup. Sempre és l’infant el que regula el seu aprenentatge. A l’inici de la classe es presenten les propostes, si n’hi ha de noves, i al final es fa un tancament on els infants que volen comparteixen amb el grup què han fet, què han après, què els ha agradat i com s’han sentit.

L’avaluació es fa a partir de l’observació de la mestra durant el seu treball autònom, a partir de les produccions de l’alumne i també en petit grup realitzant les propostes que es consideren més significatives.

Fa dos anys i mig que a la comunitat dels mitjans treballem la llengua des dels tallers i observem que als infants cada vegada els hi costa menys decidir quines propostes volen fer i quin és el seu nivell per adequar-se a la proposta que triaran. Estem contentes, sobretot quan es veu la motivació dels infants quan és l’hora de posar-se a treballar.