JO T’ENSENYO, JO APRENC

Que l’aprenentatge és de naturalesa social i que l’alumne és el centre d’aquest procés ho tenim molt clar a la nostra escola. Són dos dels 7 principis de l’aprenentatge i, juntament, amb la resta de principis són els nostres fonaments per actuar cada dia a l’aula.

Però aquests dos són els que ens han impulsat per apostar pels agrupaments verticals a la comunitat dels petits. Entre d’altres arguments pedagògics, aquest curs hem organitzat els petits en 6 grups de referència amb 3 edats diferents cadascún, de 3 a 5 anys.

El nostre balanç és molt positiu des del primer moment. Els més petits del grup s’han llençat a comunicar-se molt més aviat, els mitjans se senten a gust per moure’s entre els grans i els petits ensenyant i aprenent, però els grans…ells sí que són valents! S’atreveixen a ensenyar!! si et despistes prenen el lloc a la mestra! Són pacients, empàtics, delicats, protectors,… no veieu aquí les emocions integrades? (3r principi!)

I no cal parlar de l’aprofundiment d’allò que has après si ho saps explicar a algú altre.