IOGA A L’ESCOLA

“Educar significa que tot allò que està amagat dintre nostre ha de sortir a la llum”

(Osho, 2003:170)

Què és el IOGA?

El ioga prové de l’arrel sànscrita yug que significa <<ajuntar>>, <<unir>>. La paraula ioga doncs, té dos significats, unió i les tècniques per arribar a aquesta unió. Aquesta unió és amb un mateix i amb l’univers. Des d’aquesta perspectiva podem entendre el ioga com una forma de transmutar el coneixement intel·lectual i l’experiència dual, per passar a un estat de comprensió intuïtiva del món. És un retrobar-nos a nosaltres mateixos. El ioga és un camí d’acció, saviesa i amor que ens porta cap a la <<unió>>, una via d’evolució i creixement personal.

A la nostra escola potenciem el desenvolupament integral de l’alumnat, tenint en compte que hi ha d’haver un equilibri entre el cos, la ment i l’esperit. Els infants aprenen a conèixer-se més a ells mateixos, les seves emocions, sentiments i a escoltar el seu cos.

Com ho fan? Practiquen el ioga en diferents moments del dia, per tal de descobrir tot el potencial intern que tenen dins seu i desenvolupar-lo. Al matí activen el seu cos i el preparen per afrontar el dia amb positivitat i energia. Així els infants aconsegueixen concentrar-se, calmar-se i alliberar les tensions.

Al tornar del pati o qualsevol altre moment del dia pot ser idoni per fer exercicis de respiració per conèixer el seu estat intern, escoltar-se i canalitzar els seus impulsos.

“El propi coneixement és el principi de la llibertat i només quan ens coneguem nosaltres mateixos hi haurà ordre i pau vertadera”

(Krishnamurti, 2007:59)

Què ens aporta la pràctica del ioga? Innumerables beneficis a nivell físic, emocional i mental, com per exemple, confiança, atenció, consciència, harmonia i equilibri. El Ioga aporta als infants mitjans per anar millorant com a persones, és una via de creixement personal que ajuda a comprendre la seva dimensió humana. Treballar amb el cos i amb les emocions és molt important per al desenvolupament personal. Els nens, quan són petits, no tenen els recursos de comunicació verbal que tenim els adults. Per això, quan se’ls dóna l’oportunitat d’expressar les seves emocions a través del cos, n’augmenta la creativitat i el benestar. El ioga ajuda a cultivar la confiança en un mateix i a millorar l’autoestima

“Només hi veiem bé amb el cor, tot el que és essencial és invisible als ulls”