Escola i família

Un escola sense nens no té sentit. Una escola sense famílies tampoc. Al Marià Fortuny és un tema que tenim molt clar i al que donem molta importància.

Avui dia les famílies estan canviant, ja no existeix un únic model format per el pare i la mare. Mares o pares sols, avis que cuiden dels néts, famílies amb dos progenitors del mateix sexe…són el reflex d’una societat plural i canviant. Però a tots els uneix el mateix: la voluntat de que l’infant de qui en tenen cura sigui el més feliç possible.

És evident que ningú neix sabent educar. Se n’aprèn com les coses autèntiques a la vida: de mica en mica, a prova d’assaig error, equivocant-nos i extraient-ne les lliçons que pertoquen. Ho fem el millor que sabem desitjant que el dia de demà els nostres nens puguin valdre’s per ells mateixos. Si amb freqüència et preguntes: Ho estic fent bé?  Sóc un bon model? M’hauré equivocat cridant-lo d’aquesta manera? És bona senyal. Perquè quan dubtem sobre el que estem fent és, quasi sempre, perquè ho volem fer el millor possible.

Des de la nostra escola creiem en el poder transformador de l’educació en la vida de les persones i en el paper clau que les famílies juguen en aquest procés. El Marià Fortuny vol ser un espai de suport a les famílies, d’orientació i assessorament en aquests temps tan difícils que estem vivint. El curs passat ja varem iniciar formacions destinades a fomentar la parentalitat positiva  i aquest curs volem continuar oferint formació de qualitat com ara cursos de català o de competències bàsiques digitals, entre d’altres. Ens importa el benestar dels nostres alumnes i sabem que això passa, alhora, pel benestar de les seves famílies.

Un exemple d’això el trobem amb la dinàmica “Ubuntu” que vam realitzar a principis de curs i on l’objectiu era que crear un espai de trobada entre les famílies i l’escola, on aquestes es sentissin escoltades i acollides. Donat l’èxit que va tenir, la idea és realitzar-ne més al llarg del curs.

En definitiva, després d’una pandèmia mundial que ens ha fet tancar-nos a casa i cuidar-nos els uns als altres, ara toca obrir-nos a l’exterior.  La nostra escola obre les seves portes a que les famílies participeu, doneu la vostra opinió sobre com millorar el centre, ens mostreu la vostra cultura i les vostres tradicions…en definitiva, a que formeu part del centre per a que el Marià Fortuny sigui l’escola de TOTS. Us hi esperem.