El gust per la lectura

Un dels grans objectius de l’escola ha de ser la formació de lectors competents que gaudeixin de la lectura. Per tal d’assolir-ho, s’han de plantejar propostes i dinàmiques per a què l’alumnat pugui endinsar-se en el meravellós món de la lectura.

A continuació presentem algunes de les propostes que realitzem a la Comunitat dels grans:

  • Lectura individual i silenciosa. Els objectius són el desenvolupament de l’hàbit lector i  cuidar i valorar les estones de lectura, tranquil·les i en silenci. És un bon moment per acompanyar l’alumnat en la tria de la lectura més adequada, tenint en compte el nivell lector i les seves preferències.
  • Lectura per parelles. És una proposta més dinàmica, en la qual l’alumnat, agrupat per parelles, comparteix una lectura. Aquí encaixen bé els còmics, les revistes i altres lecture que poden començar i acabar en una sessió.
  • Lectura del mestre. Com a adult i docent, el mestre és un model lector per l’alumnat. És un bon moment per introduir llibres i autors interessants i rics. En què som model? Pronúncia, entonació, ritme, vocalització, teatralització…
  • El club de lectura. Els infants i docents comparteixen un mateix llibre i es combina la lectura compartida (en rotllana a l’aula) i la lectura individual a casa. Aquesta proposta ens permet gaudir tots junts, compartir la nostra opinió, millorar la comprensió del llibre…
  • Recomanacions lectores. Una bona dinàmica on els alumnes presenten i recomanen els llibres que han llegit i gaudit. Descobrim nous llibres, autors i autores, gèneres…

Quins han de ser els rols del docent?

  • Inspirador: viure la lectura, transmetre passió per la lectura.
  • Recomanador: coneix autors i autores, llibres, col·leccions, àlbums… És la millor persona per a recomanar lectures.
  • Professional: coneix el què, el com i el perquè del gust per la lectura.
  • Acompanyant: l’alumnat necessita que estiguem al seu costat en tot aquest procés.

Així que ja ho sabeu, “per viatjar lluny, no hi ha millor nau que un llibre”. Emily Dickinson

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>