CONEIX-TE

L’espai CONEIX-TE és un espai d’aprenentatge creat aquest curs a l’escola. Està pensat per ajudar a l’infant a construir el seu jo i donar-li eines per reconèixer i gestionar les seves emocions. A partir de diferents propostes vivencials com el ioga, la relaxació, la respiració, l’expressió, l’autoconeixement i el coneixement dels altres l’alumne aprèn a autogestionar-se i a conèixer-se millor. Això fa que augmenti l’autoestima i a la vegada l’ajuda a tenir èxit en tots els àmbits de la seva vida.

En aquest espai el que es vol treballar en l’àmbit pedagògic és:

1. Control del cos. Els exercicis que es fan amb el ioga fomenten l’augment de la flexibilitat, una millora de la coordinació i un major desenvolupament del ritme. A més a més, també ajuden a tenir més força muscular. Tot això fa que els nens, des de ben petits, aprenguin a controlar gran part dels factors que conformen el seu cos.

2. Control i domini de la ment. La relaxació ajuda a l’autoconeixement i al control de les emocions en els nens. Els exercicis i les tècniques de relaxació permeten millorar la gestió dels sentiments i de les emocions i, alhora, aprendre més sobre els límits que tenim i on podem arribar.

3. Millora l’autoestima. Els exercicis que trobem a l’espai impliquen treballar una mica en grup, així els nens més tímids poden millorar les seves relacions socials amb altres nens. La millora de les relacions socials també ajuda a una major percepció de nosaltres mateixos, pel que acaba afavorint l’autoestima del nen o de la nena.

4. Canalització de l’energia. La respiració i l’expressió artística canalitzen l’energia dels nens, fins i tot dels més nerviosos. Els ajuda a saber concentrar-se.

5. Incorporació d’hàbits saludables. Com la majoria d’activitats i esports, si es comença des de ben petits, ens assegurem que els més petits siguin més actius i practiquin uns hàbits més saludables. A més a més, el ioga evita el problema de la ingesta emocional, que es presenta quan hi ha emocions negatives que no sabem gestionar correctament.