Coneix la gent del nostre barri, al Marià Fortuny?

Un dels objectius de l’educació és apropar als infants i a les famílies a la cultura. Durant els darrers anys les escoles i museus treballen junts i o fan mitjançant el programa aproPA’T.

Què és el programa aproPA’T? és una proposta de la Xarxa de Museus de les Comarques de Tarragona i Terres de l’Ebre i el Departament d’Educació que té per objectiu reforçar la relació entre els centres educatius i el museus per crear projectes col·laboratius amb la finalitat de contribuir en la transformació educativa.

Els Museus de Reus, han realitzat durant aquest curs escolar diferents projectes col·laboratius amb els alumnes de segons curs de cicle inicial de l’Escola Marià Fortuny, els alumnes de 1r i 4t d’ESO de l’Institut Josep Tapiró i els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Roseta Mauri amb l’assessorament del Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp.

Com hi hem participat l’escola Marià Fortuny?  un dels interrogants plantejats ha estat, saben els infants de l’escola qui era Marià Fortuny? i la gent del viu al barri sap qui és Marià Fortuny?. Doncs  a partir de la realització d’una enquesta, ens vam adonar del grau de desconeixement que tenen els veïns sobre l’artista local que dona nom al barri i a l’escola i amb la col·laboració del Museu de Reus i de la Biblioteca Pere Anguera van començar a investigar qui era i què va fer.

El resultat final del projecte el qual va ser un vídeo explicatiu per part dels infants es va presentar el passat 24 de maig al Centre de la Imatge Mas Iglesias de Reus (CIMIR)  on cada centre participant va exposar també els seus resultats, així d’aquest manera a ser com es va començar a difondre “Qui era el senyor Marià Fortuny”. Seguidament s’ha fet difusió al centre escolar, a la gent del barri al Centre Cívic Migjorn i també mitjançant un enllaça a la pàgina web del centre.