COMENCEM EL NOU CURS AMB LA FORMACIÓ DEL CATALÀ PER LES FAMÍLIES

És essencial potenciar el paper de les famílies en l’educació dels nenes i nenes. I la formació de Català per a les famílies dels alumnes de l’escola Marià Fortuny, es mostra com una eina d’integració per les noves incorporacions a l’escola de famílies nouvingudes.

La formació està subvencionada pel Pla de Millora d’Oportunitat Educatives (PMOE-PROA +).

aquest curs 23/24 ja és el 4rt curs de formació que s’imparteix de Català per a les famílies.

El passat 24 d’octubre, la Tècnica en Integració Social (TIS) Trini Sevillano i l’Educadora Social (E.S) Marta Ruiz, com Equip Social de l’escola Marià Fortuny, engeguen el nou curs de Català per a les famílies amb l’Associació de Programes Educatius “Open Europe”. És l’empresa que s’encarrega de portar-ho a terme al nostre centre.

És una organització sense ànim de lucre amb seu a Reus. Una empresa amb un llarg recorregut en la formació                                                                        de joves I adults participant en programes europeus.

Aquest curs suposa la creació d’unes sessions de treball per a pares i mares de l’alumnat de l’escola Marià Fortuny.

Horari I Grups

Grup 1: 15 persones aprox.

dimarts a la tarda de 14:30h a 16:00h

Grup 2:15 persones aprox.

dimecres al matí de 9:00h a 10:30h.

Amb l’objectiu d’afavorir les famílies, com a estratègia per millorar l’èxit educatiu i Intentant que sigui molt pràctica es fa un enfocament més específic en:

– Afavorir la vinculació amb l’escola i   l’entorn més proper

– Facilitar la comunicació amb l’escola a   través d’eines com:

Mirar pàgines de textos, els comunicats    de l’escola, la pàgina web de l’escola Marià Fortuny…

Fer ús de la llengua en el consell escolar.

Les professores són d’origen magrebí, el qual afavoreix que les famílies es vinculin al projecte.