Setmana del codi URV: actitud STEM… El futur ja és aquÍ.

Avui dia 2 de març els alumnes de 1r d’ESO han començat a participar en els tallers de la Setmana extensa del Codi de la URV que es duran a terme a tots els grups de de primer.

L’activitat “Setmana (extensa) del codi URV: actitud STEM!” consisteix en uns tallers TAC per a estudiants de l’ESO de la província de Tarragona, organitzats en el marc de la Code Week 2020 (https://codeweek.eu/).  A partir dels aprenentatges dels tallers es treballarà amb l’alumnat perquè aquests desenvolupin estructures creatives o models d’instal·lacions domòtiques amb Arduino, treballant en gran grup o en equips.

Posteriorment, un cop desenvolupades les propostes, presentqrem els projectes a la Code Week.

En el taller d’avui els alumnes han fet servir un simulador d’Arduino amb el programa Tinkercad i un dels exemples treballats he estat la programació del funcionament d’un semàfor.

Complementàriament al taller realitzat avui hem rebut una sèrie de recursos materials (1 kit Arduino 3 Arduino UNO, 3 protoboard, sensors, leds i cables) que facilitaran el desenvolupament de projectes a l’aula i la participació en el concurs de projectes.

Els nostres futurs enginyers han gaudit força de les activitats desenvolupades amb aquests tallers.