#aquiproubullying

Programa d’innovació del Departament d’Educació #aquiproubullying.

El programa posa a l’abast dels centres la formació, estratègies i recursos necessaris per elaborar un projecte de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament amb la participació de tota la comunitat escolar, especialment de l’alumnat qui actuarà  com observador i agent actiu i compromès en la lluita contra l’assetjament alhora que adquireix les actituds i els valors propis de la competència social i ciutadana.

1. Implicar la comunitat escolar davant els casos d’assetjament.
  2. Potenciar el compromí­s actiu de l’alumnat en la prevenció i detecció dels casos d’assetjament.
  3. Fomentar la gestió positiva dels conflictes.
  4. Contribuir al desenvolupament personal i social de l’alumnat.

Dins del programa l’institut forma alumnes mediadors per a la prevenció i resolució de conflictes entre iguals utilitzant el diàleg com a eina. La formació es duu en col·laboració amb la policía local de Salou durant les hores de tutoria. Aquí podeu veure els primers alumnes voluntaris en acabar una de les sessions i el reportatge que TAC12 va fer al respecte.

L’institut Marta Mata amb la convivència, el diàleg i la mediació