VI CONCURS DE CRISTAL.LOGRAFIA A L’ESCOLA

En  els laboratoris  de ciències dels nostre centre aprofitem per desenvolupar projectes científics com la nostra participació en el concurs organitzat per la Universitat de Barcelona, conjuntament amb la URV, Universitat de Lleida i Universitat de Girona “VI Concurs de cristal.lografia a l’escola”

Els nostres i les nostres alumnes de 1r de batxillerat de química del curs passat van sintetitzar cristalls de la sal dihidrogenfosfat d’amoni amb diferents concentracions de sal, utilitzant diferents tipus de creixements dels cristalls i diferents coloracions (sals inorgàniques, colorants alimentaris, etc), i van fer un muntatge final en el que el motiu principal eren els cristalls obtinguts.

Vam participar en la final del concurs a la seu del Cosmocaixa a Barcelona.

Les nostres guanyadores del concurs de cristalls del curs 15-16 van ser les alumnes Carmen Saez,  Myriam Jiménez i  Ivette Llorens, que van participar, juntament amb 50 centres més de tota Catalunya en la final al Cosmocaixa.

Aquest excel.lent projecte d’experimentació i recerca el continuem durant aquest curs 16-17 amb els nostres actuals alumnes de 1r de batxillerat de química. Aquí teniu una mostra de com treballen de bé!!  Que tinguin molta sort en els seus resultats i aprenguin moltes coses!!!

Aquests van ser alguns dels cristalls obtinguts pels nostres alumnes i les maquetes finals realitzades: