TARRAGONA IMPULSA

Els alumnes de segon curs  del Cicle Formatiu de Grau Superior d’Administració i Finances vàrem tenir l’oportunitat de visitar el dia 27 de novembre la seu de Tarragona Impulsa, una eina proporcionada per l’Ajuntament de Tarragona per tal de facilitar als seus habitants assessorament en l’àmbit empresarial.
Un cop vàrem arribar a l’edifici, ens van rebre i ens van fer passar a una sala on va tenir lloc la xerrada. Fetes les presentacions, la tècnica del servei, la Valle Mellado, va procedir a explicar en que consistia el servei de Tarragona Impulsa i a que es dedicaven.
Donat que estem cursant un mòdul de Simulació Empresarial, era molt profitós per a nosaltres poder veure com es duia a terme aquesta mateixa tasca que fem nosaltres, a la vida real.
Una de les seves funcions, com a servei públic, consisteix a aconsellar i formar emprenedors que desitgen obrir el seu propi negoci, mitjançant un seguiment i una atenció força personalitzada, per tal de relacionar-ho amb el projecte empresarial que estem desenvolupant actualment.
En un termini de dos mesos els ensenyen a fer el DAFO, la presentació del promotors, el pla financer, el pla de màrqueting… Passats aquests dos mesos, si la idea segueix cap endavant, els hi proporcionen suport fins a sis mesos més, fins a configurar els seus plans d’empresa
Un altre servei que es presta, és oferir a les empreses un espai, on per una quota mensual, disposen de xarxa wifi, una taula i un mobiliari per emmagatzemar papers, arxivadors.. I per un altra quota mensual disposen de sales per realitzar reunions amb clients, per exemple, aquelles persones que treballen des de casa i no disposen d’una oficina per realitzar aquestes reunions. També ofereixen la possibilitat de llogar un “domicili fiscal” per aquells nous emprenedors que tinguin mancança d’això.
Val a dir que tots els alumnes vam poder extreure d’aquesta sortida, bones estratègies de cara a la simulació empresarial i vam poder aclarir diversos conceptes que possiblement encara no havíem assimilat.

Per últim, dir que els exemples reals que ens van donar ens seran de gran ajuda en el procés a seguir en el nostre projecte.