SORTIDA MUNTANYANS

El dia 31 de maig un grup d’alumnes de 4t d’ESO va realitzar una sortida als Muntanyans a fi de conèixer la flora i la fauna específiques d’aquesta zona humida. Els acompanyava el Bernat Garcia Espluga, anellador científic de l’ICO (Institut Català d’Ornitologia), el qual els va il·lustrar sobre la importància del manteniment d’aquestes zones humides al llarg del litoral mediterrani per a la conservació i migració d’espècies tan emblemàtiques com la boscarla de canyar, entre d’altres.

Gràcies a l’ús de prismàtics i un telescopi, els alumnes van poder observar algunes de les espècies més comunes d’aquests aiguamolls com la fotja o l’ànec verd. També van aprendre el nom de plantes habituals d’aquestes zones com els canyissos, els tamarius, els joncs…

Va ser una sortida que va permetre als alumnes mirar-se aquests hàbitats des d’una perspectiva més respectuosa i conscient de la importància de la preservació d’aquests hàbitats.