INTERCANVI ENTRE L’INSTITUT RAMON DE LA TORRE I GYMNASIUM ÜBERLINGEN

Deu alumnes de l’Institut Ramon de la Torre de Torredembarra, de 15 i 16 anys, acompanyats pels professors Barbara Uhl i Andreu Daura, van viatjar el passat dimarts 14 d’abril a la bonica població germànica de Überlingen am Bodensee, on hi passaren una setmana, per tal d’inaugurar un intercanvi Amb el seu institut, anomenat Gymnasium Überlingen.

Els alumnes han tingut l’oportunitat de gaudir de l’experiència de conèixer una zona molt maca d’Alemanya, el Llac Constanza i els seus pobles riberencs plens d’encant. Així doncs van poder visitar llocs tan emblemàtics com Constanza, Meersburg, Pfahlbauten i fins i tot la ciutat suïssa de Zúric.
     Però, no es tractava solament de fer el turista, els nois i noies de l’Institut Ramon de la Torre van conviure amb alumnes alemanys, reberen l’hospitalitat de les seves famílies; van assitir a classe amb ells i tingueren l’ocasió de descobrir una altra cultura, les seves costums i de practicar idiomes.

El balanç ha estat molt positiu, segurament s’han establert coneixences i amistats que perduraran en el temps i el record d’aquesta vivència no s’esborrarà fàcilment.  Tots esperem amb molta il·lusió la segona part de l’intercanvi quan els nostres companys alemanys ens tornaran la visitat aquest proper octubre.