Passats ja dos dies, us en fem cinc cèntims.

Diumenge passat vam arribar a França, els nostres alumnes es van trobar amb les seves famílies a l’estació de Beaune, després d’un llarg viatge carregat de vols i trens. Els nervis del moment ja s’han esvait del tot i passat el primer instant, ja estem gaudint l’experiència al màxim.

Ahir dilluns vam conèixer l’institut Clos Maire. Ens esperava el director del centre, els professors del projecte, els alumnes francesos… La descoberta del centre pel matí i del poble de Beaune per la tarda va ser molt interessant. Per fer-ho vam utilitzar una app, els nostres mòbils i… endavant! Tot molt fàcil i divertit.

Beaune és un poble pintoresc, de cases baixes i carrers tranquils, però animat a la vegada pels comerços i el passejar de la gent.

Avui dimarts la feina ha estat ben diferent. Ha tocat treballar en dues activitats d’allò més curioses: què són i quines utilitats tenen els materials piezolèctrics cara a la producció d’energia elèctrica i quines solucions mediambientals es proposen pel residu del suero de la llet que s’obté de la indústria formatgera (demà en visitarem una).

Per la tarda una activitat ben diferent. Hem visitat una fàbrica de mostassa! També l’hem tastada.  Ostres! Ben forta que era!!

Ja us anirem posant al dia. Fins a la propera.