INTERCANVI

INTERCANVI ENTRE L’INSTITUT RAMON DE LA TORRE
I GYMNASIUM ÜBERLINGEN (D’ALEMANYA)
         Del 4 a l’11 d’octubre l’Institut Ramon de la Torre s’omple d’il·lusió  amb la visita d’un grup de 30 alumnes i 3 professors alemanys de l’escola Gymnasium Überlingen. Aquesta visita obre  la segona fase de l’intercanvi iniciat el passat mes d’abril. En aquella ocasió un grup d’alumnes de l’institut  va poder viatjar a Überlingen, on van gaudir d’una experiència inoblidable, que els va permetre conèixer una zona molt maca d’Alemanya, a més de  practicar  anglès i  alemany, gaudir de l’hospitalitat de les famílies amfitriones i fer bones amistats. Ara és el seu torn per descobrir el nostre país i cultura.
         L’Institut Ramon de la Torre, en el seu afany d’incentivar l’aprenentatge de llengües estrangeres, sempre ha treballat per oferir programes internacionals d’intercanvi, amb la finalitat de donar la possibilitat, practicar l’idioma  i viure en primera persona tot allò que l’envolta, és a dir, la cultura i la realitat del país,
L’Institut Ramon de la Torre disposa ja d’una llarga experiència en aquest tipus de programes ja que ,  l’any 2007  va realitzar  el primer intercanvi amb l’escola Edwards-Knox Central School d’Estats Units que va perdurar fins el 2009. Posteriorment es van desenvolupar projectes europeus mitjançant la plataforma de la Comunitat Europea anomenada E-Twinning, que van fructificar a l’any 2010 i següents en un intercanvi amb l’escola  Gesamtschule Bahrenfeld d’Hamburg a Alemanya. Finalment, fa dos cursos un altre institut del mateix país, Gymnasium Überlingen, va prendre el relleu i es va incorporar al programa europeu d’intercanvis de l’Institut Ramon de la Torre.