VIOLÈNCIA CONTRA LES DONES

El passat diumenge 25 de novembre es va commemorà el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones.

Durant tot el curs, i en especial a les hores de tutoria, es treballa amb els alumnes per sensibilitzar-los i conscienciar-los sobre la importància de la prevenció i la detecció de les relacions abusives de parella.

En relació amb aquest tema, un grup de companys del nostre institut van participar el passat 10 de novembre en la V Trobada de tutoria a l’ESO, organitzada per l’ICE de l’UAB.  Allà vam conèixer un projecte de l’INS Josep Vallverdú anomenat GETAR (Gender Equality Through Augmented Reality) que, gràcies a la realitat augmentada, treballa amb els alumnes qüestions que tenen a veure amb la coeducació i la igualtat de gènere
.
Trobareu distribuïts pel nostre centre un conjunt de pòsters que, en enfocar-los amb la càmera del mòbil o tauleta, donen accés als continguts didàctics desenvolupats en el marc del projecte GETAR. Només cal disposar de l’aplicació Blippar.

Amb aquesta feina es pretén que l’alumnat s’adoni que encara queda molta feina per fer i que ells i tots nosaltres jugeum un paper molt important en l’eliminació de la violència de gènere.

Creiem que és bo que, d’una manera o altra, tots els que formem part de la comunitat educativa del nostre Centre reflexionéssim sobre aquesta problemàtica que afecta la nostra societat.

Ens agradaria que col·laboreu amb nosaltres, i que durant aquesta setmana, també parleu i reflexioneu amb els vostres fills i filles. Podeu baixar-vos l’aplicació Blippar, engrandir qualsevol de les imatges que teniu en aquest post i visionar tota la informació i activitats que hi trobareu.