FESTA DE L’ARBRE A l’INSTITUT RAMON DE LA TORRE

Avui 24 de febrer de 2021 els nostres alumnes de 1r d’ESO celebrem la FESTA DE L’ARBRE.

La celebració d’aquest dia és deguda a Rafel Puig i Valls que va ser un enginyer forestal, defensor del medi natural i fundador de la Festa de l’arbre a Catalunya.

Convençut de la necessitat de promoure el respecte als boscos i la repoblació forestal, instituí el 1899 la Festa de l’Arbre a Catalunya, i treballà tant a Catalunya, com en congressos i jornades arreu d’Europa, per exemple en el “Congrés Internacional de Silvicultura” de París del 1910 per a difondre-la. En reconeixement a aquesta tasca, el govern francès l’imposà la Legió d’Honor en el transcurs de l’Exposició Universal de París del 1904.

Considerat un precursor de l’educació ambiental, en la finca que envoltava la seva casa, la Quinta de Sant Rafael de Tarragona, plantà una gran quantitat d’espècies d’arbres, identificats amb una voluntat clarament pedagògica. Modernament, una part d’aquesta finca s’han convertit en el Parc de la Ciutat de Tarragona; el 2007, i en el marc del “Segon Congrés Forestal Català”, s’hi inaugurà un medalló amb l’efígie de Rafael Puig.

Els nostres alumnes han plantat alzines, pi pinyoner i cirerer d’arbós per continuar augmentant la biodiversitat de la zona amb espècies autòctones. També han plantat  al parterre de davant  de l’Institut,  parthenocissus quinquefolia  que és una espècie enfiladissa que va canviant de color al llarg de l’any.

Participen Ajuntament de Torredembarra, GEPEC, Ecologistes en Acció, La Sínia (Gaià voluntariat) i Institut Ramon de la Torre.