Activitat Dona i Literatura

Aquest any, els alumnes de 1r d’ESO volem homenatjar l’autora i activista cultural Maria Aurèlia Capmany, dins dels actes culturals que se succeiran dins l’any Capmany. El lema dels jocs Florals de l’institut és “Dona i literatura” i l’alumnat ha començat a fer activitats relacionades amb aquest tema. A català hem fet uns treballs cooperatius on hem aprofundit en el coneixement de les nostres autores. Ben aviat, farem un recital poètic  per tal de finalitzar el projecte.

 

Xerrada formativa GAME OVER de la Fundació Institut Guttman


Els alumnes de cicles formatius han rebut la xerrada formativa GAME OVER per part de la Fundació Institut Guttman. Durant aquesta sessió, els alumnes treballen competències socials, com ara participar d’una manera activa en la vida, social i cultural, amb una actitud crítica i de responsabilitat.

L’Institut Guttmann és una entitat sense ànim de lucre que té com a objectiu principal promoure, impulsar i aconseguir la rehabilitació integral de les persones afectades per una lesió medul·lar, un dany cerebral adquirit o una altra discapacitat d’origen neurològic, desenvolupar la recerca i la docència en aquest àmbit de la neurociència, i prestar-los el suport i els serveis més convenients per assolir una reinserció social satisfactòria; i alhora contribuir al ple reconeixement dels seus drets i a una efectiva equiparació d’oportunitats.

Conferència Superdones, Superinventores

Aquest any hem volgut celebrar el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència d’una forma molt especial amb els nostres alumnes de 1r. i 2n. d’ESO, de la mà de l’escriptora i il·lustradora Sandra Uve.

L’autora del llibre “Supermujeres Superinventoras, ideas brillantes que transformaron nuestra vida” (Editorial Planeta), va conduir l’alumnat a un viatge vers l’univers creatiu més femení, a través de la història dels descobriments d’una acurada selecció de més de 90 inventores imprescindibles.

Els assistents van poder participar activament en la presentació, elaborant entre tots un panell de grans dimensions amb retrats de les protagonistes i reproduccions de les seves patents i contribucions.

Els més joves de la casa van valorar de forma especial poder parlar i debatre amb la ponent sobre les feines i perfils professionals amb més demanda els propers 20 anys.  La Sandra és dibuixant de còmics i guionista, a més de formadora, i ens va obsequiar amb una de les seves il.lustracions.

Vaga del 21 de febrer

El dia 21 de febrer, dijous, s’ha convocat una jornada de vaga per part d’algunes organitzacions sindicals i estudiantils. L’alumnat de 1r i 2n d’ESO no pot exercir el dret de vaga. En el cas d’alumnes menors d’edat d’altres cursos, els pares o tutors legals hauran de signar la conformitat que acompanya el full repartit a classe, fent-se responsables de l’absència de l’alumne. Els estudiants majors d’edat poden signar la conformitat per si mateixos. Les faltes d’assistència per aquest motiu es consideren justificades sempre i quan s’hagi seguit el procediment establert.Els alumnes que no vinguin al centre assumiran no rebre els ensenyaments que es puguin impartir durant la seva absència. Donat que el seguiment de la vaga pot ser significatiu, s’ha de comunicar que probablement no es podran dur a terme amb normalitat les activitats lectives durant aquesta jornada.

Participació al llibre de relats “Un mar de Premià”

La professora M. Teresa Farreny, psicopedagoga del centre, i el professor Salva Redón, director, participen com a autors del llibre de relats col·lectiu Un mar de Premià, publicat a Quaderns de la Font del Cargol amb finançament de l’Ajuntament de Premià de Mar. L’obra és el resultat d’una iniciativa promoguda per un grup de persones vinculades al municipi i a la literatura des de diferents vessants estilístiques i experiències anteriors. Properament amplirarem la informació sobre la presentació del llibre i altres dades d’interès.

De moment, us deixem la portada i us afegim els textos de presentació del pròleg referits als relats del nostre professorat:

“De Cuzco a Premià de Mar, de M. Teresa Farreny Terrado, explora les identitats territorials i familiars i com a través de les relacions amb les persones del nostre entorn (a casa i a l’escola) anem trobant el nostre espai en el món, més enllà de límits i distàncies imposades pel nostres orígens.

El cazatempestades, de Salva Redón, aporta al llibre un relat amb tocs de narrativa negra. A partir de l’aparició d’un cadàver a la platja es desplega la trama, en el marc d’una tempesta que embolcalla tota la narració i la mateixa psicologia dels personatges.”

Entrevista a Ràdio Premià

Felicitem els nostres alumnes Marcos Martínez, Rime Chairi i Jorge Velasco, els quals, fent un forat a la seva ajustada agenda de 2n de Batxillerat, han pogut fer una magnífica entrevista a la Núria Navarro, bibliotecònoma de la Martí Roselló, a la que volem agrair el temps que ens ha dedicat a Ràdio Premià el dimecres 13 de febrer.

Alumnes d’Electromecànica verifiquen la culata d’un motor SOHC

Els alumnes de 1er curs d’Electromecànica de vehicles estan en la primera fase del desmuntatge del motor tèrmic SOHC (single overhead camshaft), de les practiques de taller del Mòdul 1.

Estan desmuntat i verificant la culata, entre altres tasques com el joc radial de l’arbre de lleves, el desmuntatge i esmerilat de les vàlvules o el càlcul del volum de la cambra de combustió, per obtenir analíticament el seu rendiment tèrmic teòric entre d’altres. Amb l’objectiu de ser avaluats en una de les tres Unitats Formatives (UF’s) que esta format aquest mòdul. En concret la UF2 “Verificació de motors”.

Una vegada conegudes les verificacions de la culata i representades en el dossier de practiques, passaran a la verificació del bloc motor i tren alternatiu.

Els guaites en marxa!!

El programa #aquiproubullying avança a bon ritme!

Aquí podeu comprovar com els guaites es formen amb l’objectiu de sensibilitzar-se i poder detectar qualsevol situació d’assetjament. Diferenciar-la de simples conflictes, que es poden resoldre amb el nostre servei de Mediació, és una de les nostres prioritats.

Vaga d’estudiants el 12 de febrer

Benvolgudes famílies,

El dimarts 12 de febrer el Sindicat d’Estudiants ha convocat a l’alumnat a una jornada de vaga. Aquesta és la vaga ajornada el passat 7 de febrer i ha rebut l’adhesió de bona part dels alumnes, expressada en una assemblea de delegats i delegades i ratificada en una posterior votació. Només l’alumnat de 3r i 4rt de l’ESO, més tots els grups de posobligatòria, poden exercir aquest dret. L’alumnat de 1r i 2n d’ESO no.

Els alumnes que no vinguin al centre assumiran no rebre els ensenyaments que es puguin impartir durant la seva absència.

La convocatòria coincidia amb el primer dia de les proves de competències de 4t d’ESO. El Departament d’Ensenyament ha comunicat que les corresponents a la primera jornada es traslladen al dia 14. S’ha repartit un document informatiu per a les famílies a tot l’alumnat de 4t.

Música i lletres

Un curs més els alumnes de segon de batxillerat han visitat l’Escola de Música de Premià. Poemes recitats pels nostres alumnes, i música interpretada pels alumnes de l’Escola (algun alumne el compartim) han donat contingut al recital músico-literari. Aquesta activitat busca potenciar la interrelació cultural a la nostra vila i ajudar a la creació de l’hàbit de disfrutar d’un concert de música en directe

Estada a Karlsruhe

Tot i que l’enlairament des del Prat es va fer amb una temperatura agradable i amb solet, i que el vol va ser plàcid i va durar menys del previst, en arribar a Karlsruhe feia un fred considerable. Vet aquí un avantatge: els alumnes van estar patinant a l’exterior sobre gel i es van divertir molt. Ja han fet la visita a la ciutat i han estat a la bolera. La jornada d’avui, dia 25, es reserva a la neu per fer una excursió amb raquetes.

  

Alumnes d’Electromecànica comproven la regulació dels sistemes d’il·luminació amb oscil·loscopi


Els automòbils actuals tenen una regulació de la potencia d’il·luminació per modulació d’ample de pols “PWM”, això ajuda a donar estabilitat a la lluminositat i a augmentar la duració de les làmpades del sistema.

Els alumnes de 2n curs d’Electromecànica de vehicles comencen a conèixer aquest tipus de corrent elèctrica d’alimentació dels nous sistemes d’il·luminació.

En aquesta activitat s’entrenen en l’ús del oscil·loscopi, una eina imprescindible actualment per la comprovació de senyals elèctrics.

Posen en pràctica les explicacions rebudes a les sessions teòriques i d’aquesta forma refermen els continguts i així assoleixen els objectius marcats.

Donada la gran càrrega d’equips elèctrics i electrònics que equipen els automòbils actuals és fonamental la formació en aquest camp.

Aquest tipus de pràctiques reals i sobre vehicles actuals, són un gran estímul per els alumnes s’adonen de la necessitat de disposar de coneixements i utillatges específics de comprovació.

Visita de l’escriptor Arturo Padilla a l’IPM

El novel·lista en llengües catalana i castellana Arturo Padilla de Juan, autor de dues de les obres literàries obligatòries a tercer i quart d’ESO (Supervivientes detrás de las cámaras i Nadar o morir), va visitar el nostre centre el passat dijous dia 17 de gener.

En dues xerrades, una a cada nivell, va compartir amb els nostres alumnes el procés de creació d’una novel·la, va resoldre dubtes, va comentar les obres i va respondre tota mena de preguntes sobre creació literària.

Donat que les seves novel·les tenen tant èxit entre els nostres alumnes, és molt possible que el departament de castellà les mantingui en cursos propers, per tal de despertar i incentivar el gust per la lectura en els nostres alumnes.

Alumnes d’Electromecànica substitueixen un conjunt d’embragatge


El passat mes de desembre els alumnes de segon curs del CFGM Electromecànica de vehicles automòbils van realitzar l’operació de substitució d’un conjunt d’embragatge d’un vehicle, enregistrant en vídeo el desenvolupament.

Els alumnes dels dos grups del Mòdul professional 4 (Sistemes de transmissió i frenada) van participar en aquesta pràctica de la Unitat Formativa 1 (Sistemes de transmissió. Funcionament, verificació i diagnosi) on es desenvolupen els següents Resultats d’Aprenentatge:

  • Conèixer el funcionament del sistema de transmissió relacionant la ubicació i funcionalitat dels elements que el constitueixen.
  • Realitzar el manteniment dels sistemes de transmissió aplicant els procediments establerts de reparació.
  • Identificar avaries en els sistemes de transmissió relacionant-ne els símptomes i els efectes amb les causes que les produeixen.