COMUNICAT EN RELACIÓ AL CORONAVIRUS (COVID-19)-Actualització

A les famílies del centre

Voldria compartir algunes informacions oficials del Departament d’Educació. A més, tots els mitjans de comunicació centren les notícies en aquest tema:

1.    El Departament d’Educació remet al Departament de Salut i a l’Agencia de Salut Pública de Catalunya per a qualsevol informació sobre el coronavirus.
  1.    També recomana contactar amb el telèfon “061 Salut Respon” davant qualsevol dubte o consulta. Sobretot si es presenta símptomes o es té qualsevol dubte.
  1.    El Canal Salut de la Generalitat va difondre informacions i consells sobre aquesta malaltia. Les podeu consultar clicant en aquest enllaç: Informació per a la ciutadania.
  1.    Els consells higiènics personals o en comportaments socials que tots plegats hauríem de mantenir es poden deduir de les informacions que es publiquen.
  1.   El Departament d’Educació ha actualitzat les mesures de prevenció a aplicar en els centres educatius, us n’adjuntem el comunicat publicat a la web del departament:

En relació al coronavirus, el Departament d’Educació fa saber als centres educatius noves mesures de prevenció amb la finalitat de contribuir a la seva contenció:

– El Departament d’Educació insta a la suspensió de tota activitat que organitzin els centres educatius del Departament o qualsevol servei del mateix Departament que no sigui lectiva o curricular, que es faci fora del centre i que impliqui professorat, personal no docent o alumnat de diversos centres simultàniament. Les sortides lectives que impliquin un sol centre es poden mantenir. Aquesta mesura de suspensió té efectes sobre fires, trobades, cantades, certàmens, etc.

– En relació amb el punt anterior, el Departament no participarà a la propera edició del Saló de l’Ensenyament, prevista entre 18 i el 22 de març. En aquest sentit, insta a les direccions dels centres educatius que anul·lin les visites d’alumnat i professorat al Saló que tinguin organitzades.

– Com es va comunicar el passat 6 de març, les pràctiques en centres sanitaris i sociosanitaris dels alumnes que estan cursant formació professional queden suspeses per tal de facilitar al màxim l’activitat assistencial del personal d’aquests centres. Aquesta suspensió afecta també l’activitat d’alumnes d’ESO i Batxillerat que fan plans de diversificació curricular en hospitals o residències de gent gran, com els projectes singulars, els programes d’aprenentatge i servei o de voluntariat.

– Se suspèn l’activitat docent que s’ofereix als centres hospitalaris per a infants amb ingressos perllongats, el que es coneix com a les aules hospitalàries, amb la finalitat de reduir al màxim l’entrada de persones forànies als hospitals i hospitals de dia.

– Es mantenen les portes obertes que s’estan duent a terme aquests dies, però es recomana als centres que es reforcin les mesures de prevenció, com ara evitar aglomeracions de persones en espais reduïts i situar les indicacions de prevenció de contagi ben visibles als centres.

– Els Serveis Territorials d’Educació i el Consorci d’Educació de Barcelona dotaran de personal substitut als centres davant de qualsevol incidència que s’hagi comunicat per part del Departament de Salut.

– Donada la importància de l’acció educativa en relació a les mesures de protecció, s’insta els centres a formar els alumnes en les mesures recomanades pel Departament de Salut.

– Es recorda que davant de possibles casos, els centres han de posar-se en contacte amb el 061 Salut Respon també amb les direccions dels Serveis Territorials o del Consorci d’Educació de Barcelona. Des d’aquests òrgans territorials, de la mà del Departament de Salut, es farà seguiment dels casos i de les consultes.

– Es manté, com a principi general, la recomanació de no viatjar als països i a les regions afectades, mentre les autoritats sanitàries d’aquests països no aixequin les mesures de control que actualment estan duent a terme.

Es recorda que el Departament de Salut ha elaborat tot de materials que estan disponibles al següent enllaç: http://canalsalut.gencat.cat/coronavirus

Segons l’Organització Mundial de la Salut, la situació en alguns països i zones és complicada. Les seves previsions d’avui no són gaire optimistes. D’altra banda, la Comunitat de Madrid suspèn les classes en tots els nivells educatius durant quinze dies a partir del proper dimecres. La ciutat de Vitòria ha determinat actuacions semblants.

Qualsevol decisió que el Departament d’Educació pugui prendre en els propers dies, o qualsevol altra informació important que afecti a l’educació,  us la penjarem en la nostra web.

La Direcció