PREMI JOANA BIARNÉS

Esteban Rodríguez, alumne de segon de Batxillerat de l’Ins Cavall Bernat, ha estat el guanyador del Premi Joana Biarnés 2021 en la categoria artística amb el seu treball de recerca que porta el títol: «El Bosco & El Jardí de les Delícies ».

Aquests premis estan convocats per l’Ajuntament de Terrassa i elCentre de Recursos Pedagògics de Terrassa, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Viladecavalls. I tenen com a finalitat potenciar els Treballs de Recerca realitzats per l’alumnat de batxillerat i projectar-los a la comunitat.

En aquesta edició dels premis, s’han presentat 26 treballs de 33 alumnes de 9 instituts de Terrassa, Viladecavalls, Matadepera i Vacarisses.

Esteban ha realitzat un estudi i anàlisi acurat d’aquesta obra tant des del punt de vista plàstic com simbòlic, ha donat com a resultat una interpretació totalment novedosa. Després del minuciós anàlisi de cada element, l’autor del treball ha establert un paral·lelisme entre la visió de El Bosco i la seva pròpia; adaptant així la simbologia del quadre a la nostra realitat social. Aquest fet queda reflectit en tot el treball però especialment, en l’obra realitzada que ens dona una interpretació actual però sense perdre la perspectiva bosquiana. És tota una declaració d’intencions!