ESTIRA DEL FIL

Avui dia utilitzem el 50% de la roba que tenim.

Les persones que fan la nostra roba estan explotades, principalment a l’Àsia. La majoria són nens i dones que cobren un salari molt baix (15 cèntims l’hora, 50 euros al mes).

Per un altra banda, la indústria de la moda és una de les tres indústries més contaminants del món. Per exemple, per a fabricar uns texans es necessiten entre 3.000 i 7.000 litres d’aigua!!!

Per evitar això, hem de fer-nos responsables d’utilitzar un comerç just i de proximitat. Comprar aquest tipus de roba és una mica més car, però d’aquesta forma ens assegurem de que els salaris de les persones que l’han fabricat és digne.

Amb que no utilitzem, podem posar en pràctica les 3 R:

Reduir: compra només la roba que realment necessitis.

Reciclar: utilitza la roba que no et posis per fer-ne de nova.

Reutilitzar: dona la roba que no facis servir, a algun conegut o associació.

Per aquests motius, els alumnes de 4t hem organitzat un mercat de roba de segona mà a l’institut i necessitem la vostra ajuda.

La idea del mercat és vendre roba de segona mà a baix preu per donar-li una segona vida.

Els diners que recaptem, els donarem a l’ONG de Ponts Per la Pau, que es dedica a escolaritzar a nens i nenes de l’Afganistan. La roba que ens sobri, la donarem a l’Oka, una associació de Terrassa que dóna feina a joves amb discapacitat.

Com ens podeu ajudar?

Donant roba (podeu portar-la al departament d’orientació) o comprant al mercat de segona mà. Les persones que hagin donat roba tindran tiquets per comprar la roba gratuïtament.