INFORMACIÓ per a la comunitat educativa respecte al PLA de REOBERTURA en FASE 2

Pla d’Obertura de Centre del 8 al 30 de juny

D’acord amb les instruccions del Departament d’Educació, l’Institut Cavall Bernat s’ha organitzat per atendre presencialment les necessitats detectades en l’alumnat dels cursos finalistes, només en els casos en els que s’ha cregut necessari mantenint sempre el caràcter voluntari, la formació en general es manté en format telemàtic.
Aquest pla queda subjecte a les mesures de seguretat que vagin establint els Departaments d’Educació i de Salut.

Requisits imprescindibles per poder accedir al centre:
  • L’horari serà de 8.00 a 11.00, per accedir a l’ Institut s’haurà de fer cua, a l’exterior del centre, amb un espai de seguretat de 2 metres.
  • Un cop a consergeria s’haurà d’ensenyar el carnet de vacunes i document d’autoresponsabilitat signat, es comprovarà la temperatura corporal amb un làser.
  • A l’entrada i a la sortida hi haurà gel hidroalcohòlic per la desinfecció, n’hi haurà també a l’aula. S’haurà de portar mascaretes pels moments en els quals la proximitat és inferior als dos metres.

 

A l’Institut s’han habilitat aules suficientment grans per atendre grups de 15 garantint totes les mesures de seguretat vigents.

Cada ú haurà de portar el seu material i no es repartiran fotocòpies ni altres materials a no ser que sigui imprescindible.

Entre classes no hi haurà descans, ni pati, ni servei de cantina.

L’ús dels WC serà per casos imprescindibles. Els lavabos tindran un servei de neteja especial per aquests dies. El lavabo serà el de Batxillerat, el del costat de l’aula INFO3.

A última hora es farà una sortida esglaonada de l’aula tal com el professorat vagi indicant per tal de mantenir els dos metres de seguretat.

S’habilitaran altres espais sempre que calguin, per atendre tal i com anteriorment es va informar (en els punts a, b i c de l’anterior comunicat que teniu sota aquest).

Com a màxim hi haurà 30 alumnes al centre, 2 professors, 3 membres del PAS i representació de l’Equip Directiu.

*******************************************************************************************************************************

A tota la comunitat educativa del centre,

Des del Departament d’Ensenyament s’ha aprovat un PLA D’OBERTURA DE CENTRES EDUCATIUS EN LA FASE 2 DE DESESCALADA en la finalització d’aquest curs.

Us expliquem els trets més rellevants que tenen a veure amb la nostra reobertura:

 

Què farem a l’institut?

  1. L’atenció educativa i avaluació NO requerirà la presencialitat de l’alumnat al centre, com fins ara.

  2.  Al centre es donarà suport lectiu i d’orientació, fent especial èmfasi en els finals d’etapa educativa que suposa una titulació (4t ESO, 2n de Batxillerat i 2n de FP).

  3. També al centre es farà acompanyament tutorial i emocional de l’alumnat.

 

El nostre centre es troba en territori que entra a la fase 2 el proper dilluns 8 de juny i per això ja anem preparant l’obertura. El retorn al centre per part dels alumnes és voluntari.

Quines activitats es portaran a terme a l’Institut?

a. Acció educativa presencial per l’alumnat de 2n de Batxillerat que s’ha de presentar a les PAU per tal de donar suport a l’assoliment d’aquest objectiu. Aquesta activitat educativa es farà respectant al màxim les indicacions de del Departament de Sanitat i sempre en grups de 15 alumnes com a màxim i amb un horari especial.

 

b. En el cas de l’alumnat de 4t d’ESO es prioritzaran activitats d’orientació dels estudis possibles a seguir el proper curs (batxillerat, formació professional i règim especial). Aquesta orientació personalitzada per a cada alumne/a es farà online i/o telefònicament, s’atendran al centre única i exclusivament els casos excepcionals que ho requereixin i amb cita prèvia.

 

c. Atenció personalitzada del tutor o tutora amb l’alumnat de qualsevol curs i nivell. Aquesta és una mesura molt excepcional i no continuada, que comporta l’obertura d’algun espai del centre de manera planificada i la programació del dia i hora de retrobament de l’alumnat i, si escau, d’un únic familiar amb el tutor o tutora a l’aula.

 

 Per poder reincorporar-se els alumnes han de reunir els següents requisits:

  • Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
  • Que no siguin o hagin estat positives per al SARS-CoV 2 durant els 14 dies anteriors.
  • Que no hagin estat en contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
  • Calendari vacunal al dia.

En cas que l’alumne presenti una malaltia crònica d’elevada complexitat que pugui augmentar el risc de gravetat en cas de contraure la infecció per SARS-CoV2, es valorarà de manera conjunta –amb la família o persones tutores i el seu equip mèdic de referència–, la idoneïtat de reprendre l’activitat escolar.

 

Es consideren malalties de risc per a la CovID-19:

  • Malalties respiratòries greus que precisen medicació o dispositius de suport ventilatori.
  • Malalties cardíaques greus.
  • Malalties que afecten al sistema immunitari (per exemple aquells infants que precisen tractaments immunosupressors).
  • Diabetis mal controlada.
  • Malalties neuromusculars o encefalopaties moderades o greus.

L’alumnat que hagi d’assistir al centre haurà de presentar al centre educatiu una declaració responsable, d’acord al model que serà facilitat, per la qual compleixen els requisits per assistir al centre educatiu.

També han d’informar al centre educatiu de l’aparició de qualsevol cas de COVID-19 en l’entorn familiar de l’alumne i mantenir un contacte estret amb el centre educatiu davant de qualsevol incidència. Les famílies vigilaran diàriament l’estat de salut dels seus fills i filles prenent-los la temperatura abans de sortir de casa per anar al centre educatiu. En el cas que el fill o filla tingui febre o presenti algun dels símptomes compatibles amb la COVID-19, no podrà assistir al centre.

Gràcies per estar atents i col·laborar, tal i com els moments ho requereixen.Continueu cuidant-vos, us anirem informant durant els propers dies.

 

La direcció

Romà Revelles i Clotet
Director

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>